Podcast: Download (Duration: 9:47 — 9.0MB)
Pinterest, 3 x więcej zysku
500 milionów dolarów zysku w 2016 roku. To prognozowana wysokość zarobku platformy Pinterest poprzez wprowadzone w roku 2014 reklamy na swojej platformie (dane Wedbush Securities). Porozmawiajmy o Pinterest marketing!
Gdy publikujesz zdjęcia na Pinterest, jaki masz cel swojego działania? Ta najszybciej rozwijająca się na świecie platforma społecznościowa (97% wzrost w liczbie aktywnych użytkowników na przestrzeni 2014 r., wzrost o 54% w liczbie nowych użytkowników, Global Web Index, dane 21 styczeń 2015r.), wprowadziła reklamy umożliwiające biznesom zwiększenie swojej sprzedaży poprzez Pinterest. Co to oznacza dla Twojej firmy?
Ezra Firestone: „osoby, które przychodzą do mojego sklepu internetowego poprzez moje reklamy na platformie Pinterest wydają w moim sklepie średnio prawie 5 razy więcej od osób przychodzących poprzez kliknięcia w reklamy na Facebook, plus spędzają 3 razy więcej czasu”
Ezra idzie o krok dalej. Podaje wielkość sprzedaży dokonanych w jednym sklepie www w przeciągu jednego miesiąca: 41 254,34 dolarów. Inwestycja w reklamy na Pinterest: 775 dolarów. Dodatkowo, pisze, że zwiększył się organiczny ruch do jego strony www.
(Ezra Firestone to jeden z najbardziej znanych marketerów świata eCommerce. Absolutny pasjonat budowania kampanii marketingowych bazujących na danych, właściciel sklepów internetowych generujących dochody liczone w milionach dolarów amerykańskich, ekspert eHandlu na stronie Shopify, właściciel miedzy innymi platformy smartmarketer.com)
Marketer zastosował tu technikę sprzedaży online, o której opowiemy za chwilę. Jest ona tak samo interesująca i przynosząca zyski, co sam Pinterest.
500 milionów dolarów zysku w 2016 roku.
Marketing w social media:
Platforma społecznościowa Pinterest, to według Wikipedi: „serwis społecznościowy przeznaczony do kolekcjonowania i porządkowania zebranych materiałów wizualnych”. Platforma powstała w marcu 2010 roku, jest dziś najszybciej rozwijającym się portalem społecznościowym na świecie (wraz z Tumblr, dane Global Web Index Q1 2015). Skala wzrostu liczona w liczbie aktywnych użytkowników wynosi 97%.
Ta najprostsza w użyciu platforma, na której wystarczy przypinać do swoich tablic zdjęcia, tkz piny, charakteryzuje się tym, że
71% z 72,5 milionów użytkowników Pinterest to kobiety. (dane grudzień 2014 r.) Share on XW Stanach Zjednoczonych Ameryki, popularność Pinterest jest ogromna. Z portalu korzysta 1/3 kobiet, liczba ta wzrosła o 25% w skali roku.
Tymczasem tylko 8% mężczyzn używa Pinterest w USA, liczba ta wzrosła o 5% w skali roku.
To właśnie prostota działania platformy jest uważana za jej największą siłę przyciągająca nowych użytkowników, oraz sprzedaże produktów. Nir Eyal, (piszący o psychologii, technologii, biznesie, platformach społecznościowych, autor artykułów na stronach Forbes, Psychology Today, TechCrunch, mówca na konferencjach dla firm z listy Fortune 500) mówi:
„użytkownicy Pinterest nie muszą myśleć, wystarczy, że czują. Pinterest chce, by jego użytkownicy wykonali trzy czynności: skonsumowali, kreowali i dzielili się treścią. […] By dominować rynek, Pinterest zmniejszył tak zwany ładunek poznawczy, to znaczy zmniejszył wysiłek umysłowy wymagany do wykonania tego co strona chce by użytkownicy wykonali. Redukowanie ładunku poznawczego jest tym co charakteryzuje dobry design. Czynienie czegoś prostym, sprawia, że staje się to łatwiejsze do zrozumienia, użycia i w konsekwencji zwiększa ilość pożądanych działań.”
Pinterest marketing to obecnie Eldorado marketingu. Średnia wysokość sprzedaży wynosi $80,54 Share on XPinterest i Facebook
Klienci wydają więcej pieniędzy na produkty gdy przechodzą poprzez link na Pinterest, więcej niż poprzez jakąkolwiek inną platformę społecznościową. Średnia wielkość zakupu to $80,54, natomiast poprzez Facebook to $71,26.
Liczba nowych użytkowników Pinterest wzrosła w 2014 roku o 97%, zaś Facebook tylko o 1%. Nir Eyal wyjaśnia dlaczego:
„W procesie zbierania interesujących zdjęć, użytkownicy dzielą się swoim gustem i preferencjami w znacznie bogatszy sposób, niż na przykład na Facebook. Użytkownicy Pinterest nie muszą myśleć czy coś lubią, tu po prostu czują. Ich zadaniem jest polubić pin i dzielić się nim na swojej tablicy. Czynność pinnowania, specjalnie oczyszczona z innych działań przez twórców platformy, zezwala użytkownikom Pinterest na wykonanie jednej czynności: zapisania pinu.” (Nir Eyal, Psychology Today).
Jak najskuteczniej korzystać z Pinterest: 8 sugestii jak zwiększyć oglądalność publikowanych zdjęć, które pomogą Ci w Pinterest marketing
1. Wymiary pinów: Dan Zarella, który zbadał ponad 34 000 pinów, stwierdził, że częściej repinnowane są zdjęcia wysokie od szerokich.
2. Kolory: Używaj zdjęć pełnych wyrazistych kolorów. (takie zdjęcia mają o 3 razy więcej repinnów, niż zdjęcia monochromatyczne- jednobarwne)
3. Ilość pinów: 80% wszystkich pinów na Pinterest to rep inny, a nie nowe piny
4. Ludzkie twarze na zdjęciach: unikaj ich umieszczania na zdjęciach. Okazuje się, że zdjęcia nie zawierające twarzy ludzkich, uzyskują 23% więcej repinnów.
5. Tło: jednobarwne, delikatne zamiast wielokolorowego
6. Kolory: zamiast niebieskiego, wybierz czerwony, pomarańczowy, brązowy. Zdjęcia posiadające te kolory są dwa razy częściej repinnowane niż te posiadające przede wszystkim kolor niebieski.
Bardziej podobają się kolory stonowane (50% nasycenia). Zdjęcia takie, są 4-krotnie częściej repinnowane niż obrazy które maja kolory o 100% nasycenia barw
7. Lajki: Zdjęcia które mają więcej lajków mają większą ilość repinnów niż zdjęcia które mają więcej komentarzy
8. Temat, kategoria: Zdjęcia na temat jedzenia są najczęściej repinnowane.
A co zrobić, by uzyskać więcej osób śledzących nasz profil na Pinterest? Badacze Pinterestu, po zbadaniu 3 milionów pinów, 45 tysięcy użytkowników, okazuje się, że przełomowe są trzy czynniki: Liczba użytkowników których ty śledzisz, liczba pinów jaką masz oraz liczba tablic jaką zbudowałaś.
Stosując się do tych danych tworzysz profil na Pinterest, który możesz następnie korzystnie połączyć ze swoim sklepem internetowym, korzystając ze wspomnianej na wstępie do tego wpisu strategii, opisanej przez Ezrę Firestone.
Strategia Pinterest
Przytoczone w tytule 3-krotnie wyższe sprzedaże niż rejestrowane poprzez Facebook zostały wygenerowane poprzez prosty system sprzedaży. Pinterest marketing w obecnym czasie nie różni się od strategii stosowanych na innych platformach. Odmienny jest jednak wynik: osiągasz większą ilość sprzedaży produktów:
- Autor najpierw umieścił na Pinterest pin zawierający interesujący dla określonej grupy odbiorców tytuł (kobiety w grupie tak zwanych baby boomers, to grupa wiekowa kobiet zainteresowanych zdrowiem, obejmująca osoby urodzone w USA w latach 1946-64, kiedy miał miejsce duży wzrost ilości narodzin dzieci) oraz zdjęcie wysokie. „5 makeup tips for baby boomer women by 64 year old super model Cindy Joseph” (5 porad dotyczących makijażu dla kobiet z wyżu demograficznego, radzi super modelka Cindy Joseph)
- Zdjęcie linkowało do artykułu na stronie sklepu, gdzie osoby mogły przeczytać ciekawy artykuł i znaleźć w nim porady.
- Artykuł ten następnie linkował do stron sklepu gdzie osoby mogły kupić kosmetyki opisane w tekście.
- Następnie przechodziły do stron koszyka i finalizowały zakup
Według analityków rozwoju reklam na platformach społecznościowych, pierwszym etapem ich wprowadzania, jest czas, gdy platforma jest testowana, wtedy umieszczanie reklam jest relatywnie tanie. Tak ma to miejsce na Pinterest teraz. Tak sytuacja wyglądała w przypadku Google gdy wprowadziło Google ads, oraz Facebook z ich Facebook ads.
Gdy masz produkt i chcesz rozwijać swoją firmę, zastosowanie podanych powyżej wskazówek zarówno w kwestii dostosowania pinów jak i tworzenia kampanii reklamowych i sprzedażowych, może obrócić się w dochody finansowe i promocję marki.
materiał opracowany w oparciu o wiedzę własną oraz:
http://danzarrella.com/infographic-how-to-get-more-pins-and-repins-on-pinterest.html
https://www.psychologytoday.com/blog/automatic-you/201206/pinterest-s-obvious-secret
http://searchenginewatch.com/sew/news/2392526/calling-all-gentlemen-pinterest-wants-your-business
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pinterest
http://www.globalwebindex.net/blog/pinterest-was-the-fastest-growing-social-network-in-2014
http://amigobulls.com/articles/pinterest-ipo-dont-pin-it-to-your-calendar
NirandFar.com | Hooked Author Nir Eyal – Behavior Engineering and Business Psychology
Weź Udział w Konkursie i wygraj sklep internetowy
Join the discussion One Comment