Grupa IHL, badająca dział ecommerce donosi, że sprzedawcy w internecie tracą rocznie około 600 miliardów dolarów z powodu niedostępności produktów w swoich sklepach www. Klienci chcąc kupić produkt, przechodzą na jego stronę w Twoim sklepie, tam widzą informację „Brak w magazynie” i wychodzą ze sklepu, by dokonać zakupu u konkurencji. Znajdźmy wtyczki do sklepu internetowego WooCommerce, które rozwiążą ten problem.
W roku 2015 zaczęto tworzyć narzędzia mające pomóc w pozyskiwaniu adresów email tych internautów, by móc przesłać im informację gdy tylko produkt będzie dostępny.
Utrata sprzedaży z powodu stanu -brak w magazynie- jest jednym ze strumyków, którymi wycieka z Twojego portfela zysk.
Sklepy www tracą z powodu statusu -brak w magazynie- 600 miliardów dolarów rocznie. Share on XWoocommerce standardowo posiada opcję informowania klientów o dostępności produktu. Możesz ustawić od jakiej liczby produktów otrzymasz jako administrator powiadomienie o niskim stanie magazynowym. Natomiast brak jest możliwości pozyskania emaili internautów, którzy odwiedzają strony wykupionych produktów.
Tu pomocne są wtyczki. Pozwalają na dodanie indywidualnego tekstu, o dowolnej długości, informującego o sytuacji „braku w magazynie”, utworzenia pola, w którym klienci mogą zostawić swój adres email, by otrzymać wiadomość jak tylko dana rzecz będzie dostępna.
1. Lista Oczekiwanych Produktów
Internauci (zarówno goście i zalogowani użytkownicy) mogą pozostawić swój email by uzyskać informacje gdy produkt będzie dostępny. Pełna kontrola nad emailami wysyłanymi subskrybentom. Osoby dodają swój email na stronie produktu. Obecnie wtyczka jest płatna, kosztuje 16 dolarów, co jest niewielkim kosztem, biorąc pod uwagę możliwość komunikacji z klientami, którzy wykazali zainteresowanie oferowanymi w sklepie produktami.
2. Product alerts for WooCommerce (Informacje o produktach WooCommerce)
Wtyczka ta działa podobnie co opisana powyżej, jednak ma więcej funkcjonalności. Kupujący może pozostawić swój email na stronie produktu, który nie jest dostępny. Ma w tym zakresie możliwość wyboru pomiędzy uzyskiwaniem emaili gdy dana rzecz jest
- ponownie dostępna,
- jest na wyprzedaży,
- ma niski stan magazynowy
Masz kontrolę nad wyglądem przycisków, form zapisu, miejsca pojawiania się tekstu, formy zapisu, itp. Ustawiasz dowolnie treść, tytuły emaili wysyłanych do klientów. Decydujesz przy którym produkcie formy się pojawią. Co również ważne, posiadasz dostęp do statystyk kliknięć w wysyłanych emailach. Ta wtyczka do sklepu internetowego WooCommerce jest również płatna. Koszt jednorazowej licencji wynosi w tej chwili (7 stycznia 2016 roku) 18 dolarów amerykańskich.
3. WooCommerce Out of Stock Message (Wiadomość o stanie braku w magazynie WooCommerce)
Darmowa wtyczka, dostępna z głównej bazy wtyczek WordPress, umożliwiająca Ci dodanie treści dotyczącej stanu braku w magazynie. Ustawiasz albo treść ogólną, jakie będzie obowiązywać wszystkie produkty o tym stanie magazynowym, bądź indywidualnie na stronie każdego produktu. Twój tekst pojawia się na żółtym tle.
- Wygląd na stronie produktu.
- Wygląd na stronie ustawień WooCommerce
Gdy sprzedajesz dużo produktów i nie zawsze masz czas na uzupełnienie stanu magazynowego w swoim sklepie www, warto zastosować któreś z wymienionych powyżej narzędzi. Nawiążesz kontakt ze swoimi potencjalnymi klientami oraz uratujesz część sprzedaży, które w innym przypadku w całości przejęła by Twoja konkurencja.