Podcast: Download (Duration: 4:58 — 4.0MB)
Przełom roku 2012/ 2013 zanotował gwałtowny wzrost ilości dodawanych i dzielonych zdjęć, i filmów na platformach społecznościowych : Tumblr, Pinterest, Instagram, Vine, Snapchat (dane według Comscore). To platformy do dzielenia zdjęć oraz filmów wideo. W naszym artykule opowiemy o fenomenie, stającym się coraz bardziej istotna kwestią, zarówno z punktu widzenia pozytywnego jak i negatywnego: Internet rzeczy ioT.
Zdjęcia: W maju 2014 roku zanotowano ponad 1,8 miliarda dziennych załadowań oraz dzielenia społecznościowego zdjęć. Liczba ta zwiększa się z każdym dniem. Dla porównania, w roku 2013 statystycznie było to 1,2 miliarda. Rok wcześniej liczba ta nie przekraczała 350 milionów zdjęć dziennie (dane KPCB). Najwięcej poprzez portale Snapchat, WhatsApp, Facebook, następnie Instagram oraz Flickr.
Wideo: Youtube notuje z roku na rok wzrastające używanie popularnych kanałów takich jak Nowości (213%), Muzyka(166%), Gry (165%), Sport(164%), Spotlight (342%), Filmy (195%) (dane YouTube).
Przyczyna: rozpowszechnianie się tabletów, smartfonów. Większe możliwości korzystania z internetu, wykraczające poza standardowy komputer stacjonarny oraz laptop. Przenośne i lekkie urządzenia podłączone do internetu z dużymi i atrakcyjnymi wyświetlaczami.
Skutki: szybkie dzielenie informacji, komunikacja miedzy sobą wielu narzędzi (tablet, smartfon, TV, PC, laptop, etc) może przyczynić się do poprawy życia na Ziemi, równocześnie powiększając zagrożenie kradzieży danych osobistych.
Twoje działania: Zadbaj o tworzenie filmów wideo oraz dodawania zdjęć, infografik do stron internetowych, dzielenie ich na platformach społecznościowych.
Rezultatem jest GWAŁTOWNY wzrost ilości gromadzonych informacji
Wpływa to na poprawę narzędzi analizujących. Wciąż raptem 1% całej gromadzonej informacji jest analizowane. Jak podają znawcy świata internetu (IDC) największa ilość informacji zaczyna pochodzić z IoT: Internetu Rzeczy – miliardów urządzeń podłączonych do globalnej sieci internetowej, gromadzących i przetwarzających dane.
Szacuje się, ze 84% osób będących właścicielami telefonów komórkowych podczas oglądania telewizji, korzysta równocześnie z urządzenia podłączonego do sieci. Dwa lata temu, liczba ta była dwukrotnie niższa. Użytkownicy równocześnie wysyłają informacje, surfują po sieci, robią zakupy online, wysyłają emaile, kupują produkt, który jest akurat reklamowany (dane: Nielsen Connected Devices Report).
Czym jest Internet rzeczy?
To wszystkie urządzenia podłączone do sieci. Mogą to być sensory w naszych ciałach, lodówki, komputery, smartfony, nawet oświetlenie na ulicy i w mieszkaniach. Ich liczba stale i gwałtownie wzrasta. Szacuje się, że w roku 2012 ilość rzeczy z dostępem do sieci, gromadzących dane wynosiła 8,78 miliarda. W roku 2016, ma to być już 10 miliardów. Ale rewolucja dopiero ma nadejść. Według prognoz, wystarczą raptem 4 kolejne lata, by ilość urządzeń podłączonych do sieci, przetwarzających dane wzrosła do 50 miliardów! (dane: Deloitte).
Przekłada się to na całkiem spore zyski finansowe: do roku 2020 dochody z tytułu IoT mają sięgnąć 14 trylionów dolarów. Już teraz 20 000 podłączonych do sieci serwerów ma być umieszczonych w autobusach Serbii by badać jakość powietrza.
Co to oznacza dla nas, dla Twojego biznesu?
Gwałtownie wzrastająca ilość urządzeń pobierających informacje przyczynia się do obniżenia ich ceny i zwiększenia dostępności. Co z kolei przynosi więcej sprzedawanych urządzeń, oraz wzrost ilości gromadzonych danych.
Twoje działania: Większa wiedza na temat osób korzystających z produktów, zachowań, może pomóc Ci w dopasowaniu do użytkowników właściwego produktu, serwisu. Kluczowe staje się dobre poznanie Twojej grupy odbiorców.
W jaki sposób IoT wpłynie na e-commerce?
Już teraz wiemy, az 84% osób korzystających z urządzeń mobilnych surfuje w sieci podczas oglądania TV. Liczby te będą wzrastać, ponieważ ilość sprzedawanych tabletów bardzo szybko rośnie (najszybciej wśród urządzeń mobilnych, komputerów stacjonarnych oraz laptopów). Przy wzrastającej liczbie użytkowników, informacji i dokładniejszym zrozumieniu użytkowników świata internetu, konieczna staje się mobilność stron internetowych, ich otwartość na platformy społecznościowe, obecność sekcji oceniania produktów, czy filmów wideo na stronie.