Skip to main content

Świat online przypomina zawody w narciarstwie alpejskim. Tu setne sekundy dzielące czas zjazdu jednego zawodnika od drugiego decydują o medalu bądź jego braku. 7 lutego 2015 roku, w odbywających się w Veil oraz Beaver Creek w Stanach Zjednoczonych Mistrzostwach Świata, w konkurencji Zjazd, zdobywca złotego medalu Patrick Kung, wyprzedził srebrnego medalistę zaledwie o… 24 setne sekundy. Trzeci narciarz w tej konkurencji, Beat Feuz, był wolniejszy od drugiego zawodnika o 7 setnych sekundy! Przypomina to nam… boje o największą szybkość strony www.

W internecie nie pędzisz w dół po stromym stoku, ale walczysz z innym przeciwnikiem: niecierpliwością i wysokimi wymaganiami użytkowników internetu.

Zbadano, że każda dodatkowa sekunda jaką Twoja strona potrzebuje na załadowanie swojej treści, kosztuje Cię utratę 7 % sprzedaży. (Strange Loop). Powód tego wyraźny:

30 czerwca 2014 roku, Internet World Stats określił liczbę użytkowników internetu na 3, 035, 749,340. To ponad 3 miliardy osób. Ich liczba wzrasta stale i to w dużym tempie. Mając do dyspozycji 1,208,810,500 stron internetowych, będąc zewsząd bombardowanymi newsami na milion tematów, internauci przyzwyczaja się do błyskawicznie dostarczanych krótkich bloków informacji. Telewizja, radio, serwisy newsowe na internecie zalewają nasz świat potokiem słów i obrazów. To przyzwyczaja internautów do szybko otwierających się stron.

Jeśli Twój sklep internetowy tego kryterium nie spełnia, możesz zacząć w krótkim czasie liczyć straty z tytułu zmniejszającej się liczby odwiedzających, kupujących oraz szukać swoich klientów na stronach konkurencji. 1 sekunda to zaledwie jedno tykniecie wskazówek zegara, jednak w świecie online znaczy znacznie więcej.

Szybkość zabija 
Sklep internetowy potrzebujący 6-10 sekund na otwarcie, może oczekiwać spadku konwersji oraz utracenia lojalności klientów. Użytkownicy internetu stają się coraz bardziej wymagający i niecierpliwi. W 2010 roku strony sprzedające produkty, potrzebujące ponad 6 sekund na otwarcie, doświadczały spadku konwersji o 40 %. Cztery lata później było to już 50%!(radware).

  • Jeśli Twój sklep internetowy na otwarcie strony potrzebuje więcej niż 3 sekundy, tracisz 40 % odwiedzających.
  • 79% kupujących, którzy nie są usatysfakcjonowani z funkcjonowania sklepu www (strona jest zbyt wolna, nieczytelna czcionka, zbyt chaotyczny layout, itp.) już do niego nie powraca.
  • Az 47% procent korzystających ze sklepów online oczekuje platform otwierających się maksymalnie w 2 sekundy
  • W czasie zwiększonego ruchu w internecie, w okresie przedświątecznym wymagania internautów jeszcze bardziej wzrastają: 75% kupujących przeniesie się na stronę konkurencji gdy Twoja jest zbyt wolna.
  • 44% kupujących internautów opowie swoim znajomym o swoim złym doświadczeniu w korzystaniu ze sklepu online

Jak podaliśmy wcześniej,

Każda dodatkowa sekunda jaką Twoja strona www potrzebuje na otwarcie, to utrata 7 % sprzedaży Share on X.

Dodatkowo, szybkość Twojej strony internetowej, sklepu internetowego to ważny czynnik w jej pozycjonowaniu w Google.
Podane powyżej dane dotyczą zachowań osób korzystających z komputerów stacjonarnych, laptopów. Użytkownicy smartfonów, tabletów, mają większą wyrozumiałość i są w stanie dłużej czekać na otwarcie stron.

Jak sprawdzić szybkość strony
Możesz skorzystać z platform mierzących nie tylko szybkość otwierania się stron, ale i podających co powoduje jej spowolnienia, a nawet błędy w kodzie, które elementy Twojego sklepu wymagają poprawy. Polecamy korzystanie z:

Jakie przyspieszyć stronę?

Miedzy innymi poprzez:

  • Caching plugin (W3 Total Cache [działające optymalnie gdy korzystasz z serwera dedykowanego], Super Cache [sprawdza się w przypadku serwerów typu shared] )
  • Optymalizacja zdjęć, zmniejszenie ich wielkości, na przykład za pomocą EWW Image Optimizer
  • Połączenie z CDN (CDN, czyli Content Delivery Network, umożliwia użytkownikom szybsze ładowanie zdjęć, filmów, stron, etc)
  • Jakość kodu CSS oraz Java Scrypt
  • Szybki serwer (na przykład ZenBox)

Przyspieszenie strony nie należy do działań łatwych i szybkich. Wymaga sporo pracy, dlatego też dobrze zająć się optymalizacją strony od samego początku jej istnienia, wybrać szybki serwer, minimalizować użycie pluginow.
Nagrodą będzie zwiększona oglądalność publikowanych przez Ciebie treści i z dużym prawdopodobieństwem wzrost sprzedaży online.
W kolejnym artykule opowiemy Ci o najpopularniejszych i godnych zaufania serwisach CDN, oraz prześledzimy krok po kroku połączenie sklepu internetowego z jednym z nich.

Treść tworzona miedzy innymi w oparciu o wiedzę doświadczenie własne oraz:

http://www.internetworldstats.com/stats.htm http://pl.wikipedia.org/wiki/Mistrzostwa_%C5%9Awiata_w_Narciarstwie_Alpejskim_2015 http://www.internetlivestats.com/total-number-of-websites/

http://www.superfastbusiness.com/web/what-page-speed-does-to-your-conversions/

http://www.searchenginejournal.com/seo-101-important-site-speed-2014/111924/ http://www.superfastbusiness.com/web/what-page-speed-does-to-your-conversions/

Cykl artykułów na temat zwiększenia szybkości sklepu:

Szybkość strony

Część Pierwsza: W 1 sekundę tracisz 7% sprzedaży

artykuł omawia zachowania internautów w przypadku wolno otwierających się stron. Znajdziesz tu linki do najlepszych narzędzi dostępnych online które umożliwią Ci zmierzenie szybkości swojej strony www, oraz poznasz sposoby na przyspieszenie stron, sklepów internetowych.

szybkość strony

Część Druga: 5 Serwisów CDN

Artykuł wyjaśnia zasadę działania serwisów CDN, pokazuje, w jaki sposób znacząco przyczyniają się zwiększenia szybkości stron, sklepów www. Podaje listę 10 najbardziej cenionych CDN, oraz charakteryzuje 5 z nich, wraz z cenami ich używania, długością darmowego okresu próbnego, itp.

Amazon S3

Część Trzecia: Jak połączyć sklep www z serwisem CDN

Artykuł krok po kroku prowadzi poprzez proces połączenie własnej strony, sklepu internetowego z serwisem Amazon AWS oraz CloudFront. W mniej niż 20 minut dokonasz integracji i rozpoczniesz przyspieszanie sklepu www.

Martyna

Author Martyna

Zajmujaca sie e-commerce od ponad dwóch lat, pracująca w internecie od 5-ciu, z wykształcenia architekt, z zamiłowania przedsiębiorca, pasjonatka natury, gór, zwierząt, rozwoju osobistego. Patriotka. Kreatywna perfekcjonistka, jest tam gdzie otwarta przestrzeń, góry i ocean.

More posts by Martyna

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.