„Nie ma brandu” mówi jeden z naszych rozmówców, mając na myśli stan polskich firm internetowych, na tle firm zza naszych granic, Niemiec, Anglii. Rozmawiamy podczas wartościowego wydarzenia branży eCommerce: Targi eHandlu. To doświadczony dyrektor działu sprzedaży jednej z wystawiających się na targach firm o międzynarodowym zasięgu, będącej jednym z liderów w swoim dziale. W dalszej części rozmowy, na naszą prośbę, wyjawia nam indywidualną receptę, prowadzącą według niego, krok po kroku do zbudowania silnej firmy, oraz kluczowy element, będący jej fundamentem.
Fragment tej ciekawej rozmowy przytoczymy w dalszej części artykułu, nazwisko naszego rozmówcy zachowując jednak do wiadomości redakcji PolskaPszczola.pl.
Pytanie: czy rzeczywiście naszym firmom, działającym w branży eCommerce brakuje chęci budowania własnej niepodrabialnej marki, oraz czy warto było odwiedzić targi eHandlu organizowane przez Fundacje Polak 2.0 w dniu 24 marca w Poznaniu?
Targi eHandlu
Czy jesteś właścicielem sklepu, tworzysz produkt, prowadzisz agencję reklamową, budujesz sklepy www, to wydarzenie dostarczyło by Ci z dużym prawdopodobieństwem informacji do rozwoju twojej firmy. Ponad 120 firm z Polski i zagranicy, możliwość spotkania i zadania pytań osobom decyzyjnym. Zainteresowanie handlem w internecie jest w naszym kraju duże, hala targów pełna była odwiedzających, od samego ich otwarcia, do zamknięcia o godzinie 17-tej. Humory dopisywały zarówno odwiedzającym, jak i wystawcom.
Usłyszeliśmy:
„71% kupujących online deklaruje, ze jest gotowych wydać więcej w sklepie www, w którym cena produktu podana jest w ich walucie”.
Niemożliwością było odwiedzić wszystkie stanowiska wystawców i z każdym z nich porozmawiać, po prostu brakło na to czasu. Opowiemy Wam o najciekawszych propozycjach niektórych z firm, które mamy nadzieje, ze przydadzą Ci się w Twojej pracy.
Wysyłka towarów
Na targach obecni byli przedstawiciele najsilniejszych obecnie graczy tego działu, jak DPD, DHL, ale również firmy mniejsze, mające ciekawe propozycje dotyczące przesyłania produktów na terenie Polski i zagranicy.
ClickTrans.pl : według konsultantów firmy, korzystając z ich usług możesz oszczędzić nawet do 60% na transporcie. To największy serwis aukcji transportowych, z tysiącami konkurujących o Twoje zlecenie przewoźników. Wystawienie zgłoszenia nic Cię nie kosztuje, jest bardzo proste i zabierze Ci maksymalnie kilka minut. Firma przekonuje, ze sprawdza oferowanych przewoźników.
StacjaZPaczka.pl : nadawanie przesyłek na stacjach Orlen stało się faktem. Będąc w ruchu, nie musisz już tracić czasu na wyjście na pocztę, teraz możesz nadać paczkę po zatankowaniu auta na jednej ze 750 stacji Orlen w naszym kraju. Minusem jest ograniczenie serwisu do terytorium naszego kraju.
Programy Afiliackie / partnerskie
VIVnetworks.com : reprezentuje na rynku Polski, Czech, Słowacji, Węgier firmę cj.com, potentata rynku affiliackiego na świecie. Ciekawie wyglądająca oferta dla wystawców i sprzedawców. Otrzymasz miedzy innymi pomoc w języku polskim, automatyczne procesowanie płatności, rozliczenia podatkowe prowizji wydawców, przejrzyste i szybkie rejestrowanie transakcji.
Zdjęcie produktów!
Tu oferta była ciekawa. Co najmniej trzy firmy konkurowały o uwagę w dziale 3D prezentacji produktów.
TopShow3D.net : firma polska, zlokalizowana we Wrocławiu. Bardzo uprzejmy właściciel, pan Konrad Maj, w przejrzystych słowach wyjaśnia funkcjonowanie systemu odpowiedzialnego za wykonywanie zdjęć produktów, przygotowanie ich prezentacji 3D, łącznie z prezentacjami interaktywnymi, na przykład architektury, mieszkań (klikniecie odpowiedniej części zdjęcia powoduje otwieranie się znajdujących się tam części budynku, wnętrza, itp. Możesz zakupić: prezentacje produktów 360 stopi, 3D prezentacje, 3D modele, video produktów, zdjęcia 2D i inne. Firma aktywnie współpracuje z zagranicą, sprzedając swoje maszyny do wykonywania zdjęć produktów do wielu krajów świata.
Dwie firmy wystawiające się na targach, oferujące zbliżone usługi to mode360.eu oraz orbitvu.pl
O brandingu opowiemy Ci w kolejnym artykule, serdecznie zapraszamy.
Targi eHandlu część druga. Znajdziesz w nim rady spotkane przez nas eksperta