22 września 2014 roku, platforma sklepowa Alibaba, Chiński gigant eCommerce, wchodzi na giełdę. Akcje firmy zostają sprzedane za rekordową w historii giełdy Nowego Yorku sumę 25 miliardów dolarów. Warte są w tym czasie więcej, niż akcje Facebook czy Amazon. A co dzieje się na linii Woocommerce WordPress? Tu tez bardzo ciekawie.
W Chinach, raptem 27,5% całej populacji dokonuje w ciągu roku conajmniej jednego zakupu poprzez internet. W Wielkiej Brytanii, jest to już ponad 73% całej populacji (dane eMarketer). Potencjał wzrostu globalnego eHandlu jest wciąż ogromny, mimo, że (jak pokazuje poniższy wykres) z roku na rok zwalnia. Liczby jakie widzisz w tabeli, podane są w miliardach dolarów amerykańskich, zauważysz również, procent wzrostu w stopniu do roku poprzedniego.
Nie dziwi w tej sytuacji szybkie rozprzestrzenienie się w świecie biznesu online i offline informacji o sprzedaniu najbardziej popularnego oprogramowania sklepu internetowego WooCommrce, na podstawie którego zbudowano do tej pory co najmniej 663 000 sklepów internetowych. Ów skrypt ecommerce jest darmowy (choć wymaga często kupna płatnych wtyczek), szybki w instalacji, łatwy w obsłudze, bezpieczny (stałe aktualizacje). Co więcej, jest wtyczką do WordPress, którą instalujesz jednym kliknięciem palca w myszkę.
Platforma sklepowa WooCommerce, wraz z firmą, która ją stworzyła : WooThemes, kupiona została 19 maja 2015 roku przez firmę Automattic, współtwórcę platformy WordPress. Nie podano kwoty pieniędzy za jaką sprzedano firmę.
Według słów Matta Mullenwega, właściciela Automattic, jednego z dwóch obok Mike’a Little, twórcy WordPress, to największy zakup w historii jego firmy, przekraczający finansowo 6-krotnie wysokość poprzednich.
WooCommerce: Powstało w 2011 roku. Do dzisiejszego dnia, zbudowano na nim ponad 663 000 sklepów www, co oznacza 30% wszystkich istniejących platform sklepowych.
WordPress: najpotężniejsze darmowe oprogramowanie blogowe na świecie, kochane za swoją prostotę, bezpieczeństwo. Powstało w 2003. roku. W przeciągu 12 lat od rozpoczęcia, zbudowano na nim ponad 60 milionów stron internetowych. Nie są to tylko blogi. Wśród 10 milionów najpopularniejszych stron www, aż 23,3% opiera się na WordPress
Co to może oznaczać dla właściciela sklepu w internecie, bądź osoby planującej tworzenie sklepu www? Matt Mullenweg jest optymistyczny w kwestii rozwoju eCommerce. Po przejęciu WooCommerce, możemy oczekiwać ulepszenia platformy, podniesienia jej bezpieczeństwa, prostoty obsługi.
O ciekawych zmianach będziemy Cie informować na naszym blogu Polska Pszczoła eHandlu.
Co myślisz o tym przejęciu? Czy jest to pozytywny akcent w świecie eCommerce?
Podziel się Swoimi uwagami w komentarzu poniżej.
Teksty źródłowe:
https://www.atkearney.com/consumer-products-retail/e-commerce-index/full-report/-/asset_publisher/87xbENNHPZ3D/content/global-retail-e-commerce-keeps-on-clicking/10192?_101_INSTANCE_87xbENNHPZ3D_redirect=%2Fconsumer-products-retail%2Fe-commerce-index http://techcrunch.com/2015/05/19/automattic-buys-woocommerce-the-popular-plugin-for-turning-wordpress-into-a-store/#.fwjzdq:nRSf
http://www.emarketer.com/Article/Retail-Sales-Worldwide-Will-Top-22-Trillion-This-Year/1011765 http://en.wikipedia.org/wiki/WooCommerce http://en.wikipedia.org/wiki/WordPress