Skip to main content

Jabłko? Pewnie zastanawiasz się, co ono ma wspólnego z oprogramowaniem sklepu internetowego. Przy bliższym przyjrzeniu okazuje się, że całkiem sporo.

Wbrew pozorom, to nie jest tylko znak naszej wielkiej radości z wiosny i zbliżającego się lata. Te owoce i lekko różowe, pachnące kwiaty jabłoni mogą pomóc Ci szybciej dokonać właściwego wyboru:

Kwiaty jabłoni wydają się z odległości bardzo do siebie podobne, nawet identyczne, ale ich prawdziwe różnice poznamy po owocach jakie wydadzą. Podobnie oprogramowanie sklepu internetowego. Tak jak kwiaty, różnią się detalami, ale to właśnie te szczegóły zadecydują o szybkości rozwoju sprzedaży  Twoich produktów oraz marki. Przyjrzyjmy się kwiatom i owocom w świecie platform sklepowych.

 

Platformy Sklepowe

 

Gdybyś zapytał 100 przedsiębiorców, o to, czego chcieli by najbardziej, 94% z nich poda jedną z dwóch odpowiedzi:

  • więcej wolnego czasu
  • pieniędzy

W 1994 roku, Jeff Bezos nie chciał mieć więcej wolnego czasu, był i jest tytanem pracy, ale dążył do globalnego rozwoju swojej firmy i pieniędzy. Do realizacji pragnienia, marzenia, wybrał handel w internecie i stworzył sklep internetowy Amazon. Nie pomylił się wybierając branżę.

Specjaliści badający internet, są zgodni w kwestii rozwoju ecommerce: ma przed sobą przyszłość. Mamy coraz mniej czasu, więcej pracy, co sprawia, że wyjścia do sklepów często wolimy zastąpić zakupami wykonanymi przez internet.

Transakcje online są z roku na rok bezpieczniejsze, proces zakupu szybszy.
Zbudowanie sklepu internetowego, który odpowie dokładnie na Twoje potrzeby staje się coraz łatwiejsze. Masz do wyboru kilka platform ecommerce (Woocommerce, Big Commerce, Magento, Shopify, PrestaShop, etc), które dopasują się do modelu Twojego sklepu internetowego, pomogą w rozwoju marki.

Problem jest w tym, że platform sklepowych są dziesiątki.

 

źródło: www.pravinkamble.com

źródło: www.pravinkamble.com

 

Które oprogramowanie sklepu internetowego wybrać? Wśród tych zdecydowanie ocenianych jako najlepsze, są platformy przygotowane dla sklepów wielkich z tysiącami produktów, mniejszych z setkami, takie, do których funkcjonowania potrzebny jest Ci własny serwer, bądź musisz opłacać miesięczny abonament.Przy budowie sklepu www nie unikniesz kosztów, gdzie jednak znajdziesz najlepszy stosunek wartości otrzymanej do ceny?

Wreszcie, przy bardzo dynamicznie rozwijającym się świecie internetu, platforma ecommerce oceniana przed rokiem jako świetna, dziś może być już tylko średnia, niezapewniająca Ci pełni bezpieczeństwa online czy optymalizacji w wyszukiwarkach.

Prędkość zmian w internecie

Jak naprawdę gwałtownie rozwija się świat wirtualny i jaki ma to wpływ na twój biznes?

Spójrz na dwie sytuacje: pierwsza z roku 1992 (to było wtedy, gdy nieistniejące jeszcze telefony komórkowe uważane były za „marzenie napędzane chciwością” Andrew Grove, Intel), druga z dziś, z roku 2015. EHandel:

  1. Handel w internecie nieprzerwanie rozwija się od 1971 roku, gdy po raz pierwszy dokonano sprzedaży online. Sprawił to program ARPANET, który umożliwił sprzedaże pomiędzy Laboratorium Sztucznej Inteligencji Uniwersytetu Stanford  a Instytutem Technologii Uniwersytety w Massachusetts w Stanach Zjednoczonych. Pierwszy sklep www.books.com (później barnesandnoble.com), powstał w roku 1992. Stworzony dla firmy Book Stacks Unlimited w Cleveland, sprzedawał książki. W tym roku, wysokość sprzedaży dokonanych online wynosiła 4,6 miliarda dolarów amerykańskich, co stanowiło 0,6% całości globalnej sprzedaży detalicznej 724 miliardy dolarów. (1 miliard to 1 000 000 000). W roku
  2. Dziś, w pierwszym kwartale roku 2015, sprzedaż online prognozowana jest do kwoty 994,5 miliardów dolarów amerykańskich

Porównajmy lata 2013 z 2015:

 

wzrost sprzedaży ecommerce

Wysokość sprzedaży dokonanych online w 2013 roku, wyniosła 694,8 miliarda dolarów (dane Statista)

sprzedaż w roku 2015 roku prognozowana jest na 994,5 miliarda dolarów.

Policzmy więc, o ile procent wzrosła sprzedaż online od 2013 roku:

694,8 miliarda do 994,5 miliarda oznacza

43,1 % wzrostu!

Od 2013 roku do 2015 roku wielkość globalnej sprzedaży w eCommerce wzrosła o 43,1 % Share on X

Dziś już nikt nie ma chyba wątpliwości, czy sprzedaż online ma przed sobą przyszłość. Dla właścicieli biznesów, oferujących usługi bądź sprzedających produkty, platformy ecommerce oznaczają wzrost sprzedaży, rozprzestrzenianie się świadomości marki, czego nie ignoruje nikt, kto chce rozwoju swojej firmy. A jest on w zasięgu reki. Eksperci ecommerce przewidują, że:

w roku 2018, wysokość sprzedaży dokonywanych online przekroczy 1,505 tryliona dolarów amerykańskich Share on X

( ma stanowić 8,8% całkowitej sprzedany detalicznej). Liczba sprzedaży wzrasta, bazując na zwiększającej się liczbie użytkowników internetu.

 

użytkownicy internetu

http://www.internetlivestats.com/

 

Tak szybki i gwałtowny wzrost ilości i wielkości transakcji dokonywanych online miał wpływ na powstawanie kolejnych platform oferujących software do budowy sklepu www.

Czynniki wpływające na wybór oprogramowania sklepu internetowego

Big Commerce, Shopify, Magento, WooCommerce, simpleCart, PrestaShop, OpenCart, Volusion i inne. Część z wymienionych platform, jest darmowa bądź posiada darmowe wersje, część oparta jest o opłacanie miesięcznego abonamentu. Którą więc wybrać dla swojego sklepu online?

 

Pozwól, że zadam Ci kilka pytań:

  1. Jak duży sklep planujesz zbudować, czy dla kilkudziesięciu produktów, czy kilku do kilkudziesięciu tysięcy produktów?
  2. Czy masz swój serwer i na nim zbudujesz sklep (WooCommerce) czy też chcesz mieć sklep oparty o serwer zewnętrzny firmy od której platformę sklepową kupujesz (kupujesz licencję, opłacaną na ogół w abonamencie miesięcznym: Shopify)?
  3. Jaką kwotę pieniędzy jesteś gotowy/gotowa wydać na konieczne udoskonalenia sklepu, wtyczki, aplikacje
  4. Czy zależy Ci na zwiększaniu oglądalności sklepu, wzrastającej liczbie dokonywanych sprzedaży? przyczynia się pozycjonowanie w wyszukiwarkach
  5. Czy zależy Ci na prostocie obsługi sklepu od strony kokpitu?
  6. Czy ważne jest dla Ciebie bezpieczeństwo danej platformy sklepowej?
  7. Czy chcesz mieć dostęp do danych analizujących funkcjonowanie sklepu, na wzór google analytics i google webmaster tools?

By pomóc Ci odpowiedzieć na te pytania postanowiliśmy dokładnie scharakteryzować te platformy. W dalszej części artykułu, znajdziesz ich cechy i dane o penetracji rynku. Łatwiej wybierz najlepszy silnik sklepu internetowego.

 

SHOPIFY


shopify ecommerce platforma

Link do strony: Shopify

Utworzony w 2004 roku, dziś liczy co najmniej 160 000 użytkowników i przekroczył 8 miliardów dolarów w wartości towarów brutto.

Serwer, opłaty: Oparty na abonamencie miesięcznym, rozpoczynającym się od 14 dolarów miesięcznie, w którym możesz dodać 25 produktów, przechowywać w sklepie 1 GB danych (zdjęcia, filmy, dokumenty tekstowe itp), nie możesz jednak edytować kodu CSS, HTML..

Shopify pobiera procent od każdej wykonanej transakcji, jest to 2% przy najniższym abonamencie, do 0,5% przy najwyższym, wynoszącym w tej chwili 179 dolarów miesięcznie.

Sklep oparty jest na serwerach Shopify. Co oznacza, że tworząc sklep raz, jesteś „skazany” na co miesięczne opłaty przez cały czas funkcjonowania sklepu. Nie masz kontroli nad serwerem, ale tu nie należy się martwić, ponieważ Shopify znane jest ze stabilności swoich serwerów, które działają, jak Szwajcarski zegarek.

 

platformy ecommerce

 

Darmowy okres próbny: tak. 14 dniowy

Prostota obsługi: Dla osób zaznajomionych z WordPressem, wewnętrzny kokpit będzie wyglądał znajomo. Jest bardzo prosty w obsłudze, masz do dyspozycji setki darmowych szablonów i nawet więcej płatnych. Możesz polepszyć funkcjonalność swojego sklepu internetowego shopify dodając aplikacje, dostępne poprzez kokpit strony, takie jak kupony zniżkowe, lepszą optymalizację pod kątem wyszukiwarek, przełącznik języków i inne. Aplikacje owe są często płatne. Shopify znane jest z tego, że oferuje swoim użytkowników największą liczbę aplikacji.

Bezpieczeństwo strony www przed atakami hackerów: Shopify uznawany jest za bardzo bezpieczny.

Rozpoczęcie pracy nad stroną www, od momentu założenia konta trwa nie dłużej niż 30 sekund. Zbudowanie podstawowego sklepu, dodanie zdjęcia na slajder, trwa nie dłużej niż 30 minut. Jednak, może to zabrać więcej czasu, w zależności od stopnia biegłości w posługiwaniu się stronami zbudowanymi na WordPress czy Magento. Dla zainteresowanych rozwojem sklepu, Shopify przygotowało sekcję Shopify University, gdzie poznasz podstawy optymalizacji sklepu, pozycjonowania w wyszukiwarkach etc.

Sklepy mogą być budowane dla nieograniczonej liczby produktów, bez wpływu na szybkość platformy.

Design: masz do wyboru wiele pięknych szablonów. Te płatne mogą Cię kosztować od 80 do 180 dolarów. Jest to płatność jednorazowa.

Eksperci eCommerce określają Shopify, jako najlepsze rozwiązanie dla dużych i małych platform sklepowych. Pamiętaj jednak o tym, że jest to rozwiązanie płatne, zarówno abonamentowo, jak i w postaci procentu od transakcji jakich dokonujesz w swoim sklepie. Opłaty pojawiają się również przy kupowaniu poszerzających funkcjonalność sklepu aplikacji.

Nie masz również kontroli nad serwerem, co oznacza mały wpływ na przykład na wygląd stron koszyka.

Wsparcie: jedno z najlepszych w branży. dostępne 24/7

 

 

BIGCOMMERCE


bigcommerce platforma ecommerce

Link do Strony: BigCommerce

Odwieczny rywal platformy ecommerce Shopify. Według ekspertów ecommerce, takich jak Ezra Firestone, Harisa Bacica i innych, jednak odrobinę słabszy niż Shopify, biorąc pod uwagę szybkość rozwoju i implementacji innowacji.

Do chwili obecnej, na platformie ecommerce BigCommerce, zbudowano ponad 90 000 sklepów internetowych, to o połowę mniej niż na Shopify.

Podobnie jak w Shopify, budujesz i korzystasz z BigCommerce na zasadzie abonamentu, opłacanego co miesiąc.

Darmowy okres próbny: tak. 15 dni

Koszty: najniższy abonament wynosi 29,95 dolarów miesięcznie, do cen ustalanych indywidualnie dla sklepów o dużej liczbie produktów. Podobnie jak w przypadku Shopify, i tu każda transakcja dokonywania poprzez sklep, objęta jest opłatą, która wynosi 1,5% w przypadku najniższego abonamentu. W przypadku droższych pakietów, konieczność uiszczania tej opłaty znika. Doliczysz jednak później koszty opłaty za używanie kart kredytowych.

Obsługa kokpitu: prosta i logiczna. Dla osób zaznajomionych z WordPress, utworzenie sklepu, z dodaniem produktu, nie zajmie więcej niż 30 minut.

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach: według www.ecommerce-platforms.com, BigCommerce jest bardzo dobrze przystosowany do pozycjonowania tworzonych sklepów internetowych, osiągając w rankingu 10 czynników wpływających na pozycjonowanie strony www, wynik 91 punktów na 100 możliwych. (o czynnikach tych piszemy w dalszej części artykułu)

Ulepszanie sklepu www: dokonuje się poprzez dodawanie aplikacji, darmowych bądź płatnych. (co najmniej 150 dostępnych)

Szkolenie: dostępne. W każdej chwili, masz dostęp do 100-tek artykułów, filmów wideo, przewodników, pomagających Ci rozwiązać problemy.

Szablony: nie masz niestety dostępu do szablonów zanim nie założysz konta z użyciem adresu email i hasła.

BigCommerce posiada mniejszy network designerów, programistów, co sprawia, że w porównaniu z Shopify, oferuje mniejszą liczbę szablonów.

Narzędzia ecommerce: w abonamencie miesięcznym, masz dostępne zaawansowane narzędzia handlu w internecie, takie jak:

  • bezpieczne karty koszyka
  • bramki płatnicze,
  • narzędzia marketingowe ( na przykład kupony rabatowe)
  • integracja z platformami społecznościowymi,
  • automatycznie generowane listy klientów,
  • integracja z Olark live chatem,
  • integracja z eBay
  • responsywne szablony
  • szablony email edytowalne z poziomu kokpitu
  • indywidualne linki URL dla stron produktu, kategorii, artykułów,
  • automatyczne przekierowanie 301
  • plik robots.txt edytowalny z poziomu kokpitu
  • optymizacja w wyszukiwarkach (opis, tytuł, meta)
  • integracja z popularnymi porównywarkami cen
  • kupony: data wygasania, ograniczenie liczby
  • blog ecommerce
  • integracja z Google Analytics
  • feedy RSS
  • lista bestsellerów
  • śledzenie linków afiliackich
  • newsletter

i wiele innych

Wsparcie: dostępne 24/7

bigcommerce support

Wsparcie ekspertów: dostępne, są to profesjonaliści specjalizujący się w ecommerce, designie, programiści. Ich liczba jest znacznie mniejsza niż w przypadku ekspertów gotowych pomóc Ci na platformie Shopify, gdzie dodatkowo, wybierani są ci, którzy znajdują się najbliżej Ciebie geograficznie (by umożliwić ewentualne spotkanie). Prowadzenie sklepu internetowego nie musi już oznaczać samodzielnej walki z problemem w kodzie css.

 

 

MAGENTO


magento1

 

Link do Strony: Magento

Istnieje od 2008 roku. Na tym oprogramowaniu zbudowano ponad 240 000 sklepów (to trzy razy mniej niż ilość sklepów zbudowanych na WooCommerce).  Od roku 2011, właścicielem Magento jest eBay. Masz możliwość wybrać jedną z dwóch wersji: Magento Community Edition (darmowa), oraz Magento Enterprise Edition (płatna).

Do zbudowania sklepu z wykorzystaniem software Magento, potrzebujesz kupić własną domenę oraz serwer, następnie na nim tworzysz stronę w oparciu o oprogramowanie Magento.

Budując w 2011 roku sklep z użyciem software Magento, byliśmy bardzo zadowoleni z przystosowania opcji sklepowych od strony kokpitu. Kupony, obsługa produktu, dodawanie nowych produktów, było ustandaryzowane i proste. Jednak, zmiana wyglądu koszyka nie była możliwa bez znajomości kodu css, html.

Wprowadzanie zmian w designie wymagało zaawansowanej wiedzy programistycznej.

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach: według portalu ecommerce-platforms.com, Magento jest najlepiej przygotowane do pozycjonowania sklepu w wyszukiwarkach. Pod uwagę wzięto szereg kluczowych czynników, takich jak:

  • tworzenie indywidualnego tytułu strony
  • tworzenie niezależnych url podstron i produktów
  • tworzenie niezależnych meta opisów każdej podstrony i produktu
  • dodawanie niezależnych ALT Tagów zdjęć
  • kanoniczne URL: możliwość użycia tagu Rel Canonical
  • zintegrowany blog ecommerce
  • automatyczna mapa XML strony
  • własny adres IP
  • automatycznie tworzony plik robots.txt

Wymienione czynniki przyczyniają się do łatwiejszego pozycjonowania sklepu przez co zwiększają liczbę sprzedaży dokonywanych poprzez niego. Według portalu ecommerce-platforms.com, Magento jest najbardziej przystosowaną platformą i spełnia wszystkie wyżej wymienione warunki.

Dlaczego jest to tak ważne? „IPSOS 2012” podaje, że 44% sprzedaży dokonywanych przez internet, ma miejsce dzięki znalezieniu produktu w wyszukiwarce. Poniższa grafika dotyczy platform sklepowych, podaje najlepsze oprogramowanie sklepu internetowego, ranking dotyczy przystosowania ich do pozycjonowania w wyszukiwarkach.

 

dane platform ecommerce

www.ecommerce-platforms.com dane:29 kwietnia 2015

 

Przy wyborze jednak, należy wziąć też pod uwagę łatwość w konfiguracji wyglądu sklepu, który w przypadku sklepu zbudowanego w oparciu o narzędzie Magento, przysparza sporo problemów.

Kolejną platformą, jest znany ponad 663 tysiącom właścicieli sklepów www

 

 

WOOCOMMERCE


woocommerce

 

Platforma jest darmowa.

Co potrzebujesz do jej funkcjonowania i jak szybko się ją instaluje?

Do jej funkcjonowania, potrzebny jest Ci WordPress (również darmowy), którego instalacja, w zależności od serwera, zabiera maksymalnie 5 minut.

W lutym 2015 roku, na platformie WooCommerce, zbudowanych było ponad 663 000 sklepów www. BuiltWoth podaje, że skrypt sklepu internetowego WooCommerce dominuje, zasilając ponad 30% wszystkich platform sklepu internetowego.

Koszt: by zbudować sklep na WooCommerce, potrzebujesz domenę (kupić ją możesz na przykład poprzez www.namecheap.com, ovh.pl) oraz serwer. Dla sklepu, nie wystarczy serwer jaki oferuje na przyklad ehost.pl. Potrzebujesz szybkiego serwera. W przypadku ecommerce, szybkość stron ma kluczowe znaczenie.

  • Az 47% procent korzystających ze sklepów online oczekuje platform otwierających się maksymalnie w 2 sekundy
  • Jeśli Twój sklep internetowy na otwarcie strony potrzebuje więcej niż 3 sekundy, tracisz 40 % odwiedzających.
  • Każda dodatkowa sekunda jaką Twoja strona potrzebuje na załadowanie swojej treści, kosztuje Cię utratę 7 % sprzedaży. (Strange Loop).

Zwiększenie szybkości sklepu www jest kluczowe dla jego sukcesu. Przyspieszenie pracy strony internetowej jest możliwe poprzez zmianę serwera na szybszy, poprawienie kodu css/java skrypt, połączenie z serwesem CDN, które umożliwia przeniesienie zdjęć na serwer w chmurze.

W temacie serwerów, z naszego doświadczenia wiemy, że bardzo dobrym i szybkim serwerem jest Zenbox. Polecamy go.

 

Serwer dla sklepu internetowego

 

Koszty:  domena 49,99 zł (jeśli kupujesz poprzez ovh.pl), serwer: wysokość opłaty rocznej: od 150 zł (pakiet 5 000 unikalnych użytkowników, jeśli kupujesz na Zenbox). Gdy chcesz kupić domenę .com, .org, .us, co lub inne z rynków nie-polskich, polecamy platformę, z której bezproblemowo korzystamy od 6 lat: Namecheap. Tu koszt domeny .com waha się wokół 10 dolarów amerykańskich. Przy zakupie domeny, zastosować możesz również kupony zniżkowe, uprawniające Cię do zniżki przy zakupie domen bądź ich transferze. Kuponem zniżkowym w miesiącu maju 2015 roku jest kod REGXFERMAY, który należy wkleić w polu kodu zniżkowego podczas procesu zakupu. Kody zniżkowe Namecheap wyszukasz w każdym miesiącu (zmieniają się co miesiąc), wpisując w polu wyszukiwania Google hasło: „Namecheap Coupon”. Jedną ze stron informujących o kuponach jest strona namecheapcoupons.com.

kupno domen namecheap

 

Kolejnym wydatkiem, na szczęście jednorazowym, jest zakup szablonu (koszt szablonu : od 40 do 65 dolarów), czyli skórki, jaką nakładasz na WooCommerce, posiadającym już określony design, jednolitym pod względem stylu na każdej ze swoich podstron. Wśród wielu platform oferujących szablony, prym wiedzie themeforest.net, oferujący tysiące pięknych i responsywnych szablonów (czyli dostosowujących się do rozdzielczości okna przeglądarki). Co więcej, często autorzy szablonów oferują kupującym wsparcie przy ich instalacji.

 

salient szablon woocommerce

 

Design: tak jak wspomnieliśmy wyżej, WooCommerce może korzystać z szablonów. Znajdziesz wiele bardzo ciekawych i nowoczesnych skórek, które będą nie tylko responsywne, ale i szybkie (dobry kod css) oraz bezpieczne. Szablony są na ogół aktualizowane co najmniej 5 razy w roku, by nadążyć za częstymi aktualizacjami WordPress. By wybrać właściwy szablon sklepu internetowego pomocne będzie zwrócenie uwagi na pięć cech:

  • responsywność
  • kompatybilność z wtyczką WPML, (tłumaczenia)
  • wyposażenie szablonu w visual composer
  • tłumaczenie szablonu sklepu na język polski
  • obecność child theme

Szybkość instalacji: WordPress plus WooCommerce, zabierze Ci nie więcej niż 30 minut. Instalacja szablonu zakupionego na ThemeForest, jest równie szybka. Niestety później, pełne dostosowanie sklepu do funkcjonalności, bezpieczeństwa w internecie, jest czasochłonne i wymaga profesjonalnej wiedzy, co, gdy jej nie posiadasz, oznacza zatrudnienie firm do zbudowania sklepu www. Tym miedzy innymi zajmuje się Polska Pszczoła.

Łatwość pracy nad stroną z poziomu kokpitu: WordPress i WooCommerce są wspaniale przystosowane dla osób szukających prostej obsługi strony. Kokpit jest intuicyjny, dostępny w wielu językach, między innymi języku polskim.

 

kokpit wordpress

 

WooCommerce podlega ciągłemu rozwojowi, jednak jest to wciąż platforma doskonała dla mniejszych i średnich sklepów. Jeśli szukasz sklepu www przystosowanego do sprzedaży dziesiątków tysięcy produktów, skomplikowanej wysyłki, lepszym rozwiązaniem będzie Shopify lub BigCommerce.

 

Przystosowanie, aplikacje, wtyczki do WooCommerce: dostępne są niezliczone ilości wtyczek  ułatwiających pracę sklepu WooCommerce. Są tu wtyczki zarówno darmowe jak i płatne. Cena wtyczki jest bardzo indywidualna, wahająca się od 10 dolarów, do 50 i więcej. Często znaleźć możesz tańszy i równie dobry zamiennik za drogą wtyczkę oferowana przez WooThemes (twórca WooCommerce).

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach: bardzo dobre. Wielka ilość wtyczek do WooCommerce, plus kontrola nad wyglądem linków URL, do artykułów, podstron, produktów, kategorii.

Niezależność platformy, twoja kontrola nad designem: pełna. Możesz zmieniać kod, strona i sklep są zbudowane na twojej domenie oraz serwerze. masz pełny wpływ na wygląd nie tylko stron bloga, design sklepu, ale również koszyka. Tworzenie sklepu internetowego jest ścisłe powiązane z możliwością wprowadzania zmian w wyglądzie podstron.

Bezpieczeństwo: WordPress oraz WooCommerce podlegają częstym aktualizacjom, mającym na celu dbałość o bezpieczeństwo platform przed atakami hackerów. Jednak pamiętać należy, że sklep może stać się podatny na atak i zniszczenie poprzez instalację niezabezpieczonych wtyczek. Problemy przynoszą czasem również serwery, nie posiadające odpowiednich zabezpieczeń. Na szczęście, gdy Twój sklep www zostanie zaatakowany przez hackera, odwirusowanie sklepu www wykonane może być w 24 godziny.

Tworzenie marki, społeczności: tak. WordPress na którym zbudowany jest WooCommerce, jest bardzo dobrze przystosowany do dodawania treści na ę. Z powodzeniem tworzysz szybko blogi, artykuły, łączysz je linkami wewnętrznymi, dodajesz niezliczoną ilość podstron. W istocie, content marketing, to droga do lepszego pozycjonowania sklepu internetowego w wyszukiwarkach.

Nauczenie się obsługi sklepu zbudowanego na WooCommerce zabierze Ci kilka godzin pracy. Możesz ten proces przyspieszyć, dzięki naszemu kursowi wideo obsługi sklepu internetowego.

Link do Strony: WooCommerce

 

KONKLUZJA


oprogramowanie sklepów internetowych

Które z czterech opisanych oprogramowań sklepu internetowego, polecamy jako najlepsze?

Odpowiedz na to pytanie uzależniona jest od tego, czy chcesz mieć pełną kontrolę nad serwerem, czy budujesz sklep do kilkuset produktów, czy też kilkudziesięciu tysięcy. Dla sklepów mniejszych, gdy ważna jest dla Ciebie społeczność powstająca wokół marki, dodawanie artykułów, komunikacja z internautami, polecamy WooCommerce.

Dla platform ecommerce większych, polecamy Shopify i BigCommerce, ze wskazaniem na Shopify.

Drugim argumentem wpływającym na decyzję, jest to, co podkreśla Ezra Firestone, znany marketer w świecie eCommerce:

„czy budujesz markę produktu i chcesz publikować dużo treści takich jak artykuły, zdjęcia, filmy, które mają angażować internautów, czy też zależy Ci na zbudowaniu przez wszystkim sklepu www?”

Jeśli skłaniasz się do pierwszej wersji i zależy Ci na tworzeniu społeczności, marki, na poradach, artykułach i komunikacji z potencjalnymi klientami, a sklep internetowy jest tylko, choć ważną, a jednak tylko częścią całej platformy, wybierzesz  WooCommerce, zbudowane na WordPress, który umożliwi Ci dodawanie wielu nowych podstron, bloga, podcastu itd, są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek.

Jeśli myślisz przede wszystkim o stworzeniu platformy sklepowej sprzedającej produkty, a treści publikowane takie jak artykuły, mają być poboczne, polecamy Ci platformę Shopify.

Jak otworzyć sklep internetowy?

Podejmij decyzje, wybierz skrypt sklepu.

Jeśli potrzebujesz pomocy, bądź masz uwagi dotyczace omówionych oprogramowań , zostaw nam wiadomość w komentarzu poniżej.

W tekście znajduje się kilka linków partnerskich do omawianych platform.

Tekst opracowany w oparciu o wiedzę własną oraz:

http://www.emarketer.com/Article/Retail-Sales-Worldwide-Will-Top-22-Trillion-This-Year/1011765

Shopify vs BigCommerce


http://neilpatel.com/2015/05/05/how-shopify-grew-10x-in-3-years-and-how-you-can-achieve-similar-results/ http://www.shivarweb.com/2748/shopify-review-pros-cons-of-using-shopify-for-ecommerce/ http://www.websitebuilderexpert.com/bigcommerce-vs-shopify/ https://www.bigcommerce.com/features/all/ http://www.practicalecommerce.com/articles/73649-11-Open-Source-Ecommerce-Platforms http://www.forbes.com/sites/allbusiness/2014/09/26/which-e-commerce-platform-is-the-best-choice-for-your-online-store/ http://www.ecommercefuel.com/shopify-vs-bigcommerce/

Weź Udział w Konkursie z szansą wygrania sklepu internetowego

Polska Pszczoła

Martyna

Author Martyna

Zajmujaca sie e-commerce od ponad dwóch lat, pracująca w internecie od 5-ciu, z wykształcenia architekt, z zamiłowania przedsiębiorca, pasjonatka natury, gór, zwierząt, rozwoju osobistego. Patriotka. Kreatywna perfekcjonistka, jest tam gdzie otwarta przestrzeń, góry i ocean.

More posts by Martyna

Join the discussion 4 komentarze

  • MirekE pisze:

    Trudno było znaleźć ten artykul w google, stronka ciekawa, zasługuje na lepsze pozycje w wyszukiwarkach. SEO w 2015 stało się skomplikowane, jest coś co ci się napewno przyda, poszukaj sobie w google – niezbędnik dla każdego webmastera

    • Witam Panie Mirku

      dziękujemy za komentarz. Ciekawi jesteśmy poprzez jakie słowo kluczowe wyszukał Pan naszą stronę?
      W kwestii SEO w roku 2015, sytuacja wygląda inaczej niż Pan sugeruje: SEO stało się łatwiejsze i logiczne. Ale wymaga czasu i myślenia.
      Teraz techniki budowania tysięcy linków w krótkim czasie nie mają już racji bytu, ważne jest coś innego.

      Zapraszamy ponownie na naszego bloga, za chwile pojawi się obszerny artykuł na temat SEO dla sklepów www.

      Pozdrawiamy!
      Martyna Bizdra

  • Tomasz pisze:

    Proponuje pani WooCommerce dla małych firm a Shopify dla dużych ? Chyba powinno być na odwrót. Skoro do obsługi skllepu poprzez platformę WC potrzeba wiedzy informatycznej albo zatrudnenia pracownika z takową to chyba o wiele lepiej dla zaczynających w e-biznesie jest skorzystanie z Shopify które nie wymaga powyższych.

  • Witam Panie Tomaszu

    Do obsługi sklepu zbudowanego na WooCommerce nie potrzeba wiedzy informatycznej, jest niezwykle prostu w obsłudze i intuicyjny. Wymaga więcej umiejętności niż Shopify ( na ogol ), ale Shopify nie daje Panu możliwości dokonywania tak daleko idących zmian.

    Natomiast powodem przypisania WooCommerce (wciąż) do sklepów o mniejszej liczbie produktów, jest nie przystosowanie do obsługi dużej liczby sprzedaży, skomplikowanych wysyłek, itp. Jest to mozliwe, ale wymaga wciąż zmian w kodzie pluginow.
    Shopify jest przystosowane do obsługi sklepów z tysiącami produktów, fakturowania, wysyłki itp.

    Dziękujemy za komentarz, pozdrawiamy!

    Martyna Bizdra

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.