Skip to main content

Jak pisać Teksty na Stronę, które zwiększą sprzedaż: Opowieść 1

8 stycznia 2004 roku telewizja NBC (Stany Zjednoczone) wyświetliła pierwszy odcinek telewizyjnego show, które wkrótce osiągnęło oglądalność w liczbie 20,7 miliona widzów. W przeciągu czterech miesięcy wyświetlania programu, jego główna gwiazda i co-producer, miliarder Donald Trump, uczynił ze swojej firmy „the Trump Organisation”, światowej sławy markę.Promowane w programie wyraziste zasady biznesowe: odwaga, lojalność, uczciwość, kreatywność, przebojowość i w końcu, tak niezbędna w biznesie i życiu cecha… determinacja, stały się wartościami z jakimi kojarzona jest firma Donalda Trumpa.


Mowa o The Apprentice, jednym z najbardziej rozpoznawalnych show telewizyjnych w historii telewizji. W programie tym (wymyślonym przez producenta telewizyjnego Marka Burnett) Donald Trump ocenia prace 16 do 18 młodych biznesmenów bądź celebrytów, rozwiązujących problemy biznesowe firmy the Trump Organization, bądź innych znanych marek amerykańskich. Każdy trwający od 60 do 120 minut odcinek to oprócz znakomitego pełnego lekcji biznesowych reality show, reklama firm, których problem jest rozwiązywany. Każdy odcinek programu oglądany jest przez miliony widzów w Stanach Zjednoczonych i innych krajach świata, zapewniając reklamę marce Trumpa jaką trudno byłoby uzyskać korzystając z tradycyjnych form marketingu, takich jak na przykład reklama w telewizji.

Czy mając mniejszy budżet od Trumpa oraz telewizji NBC, nie mając pomysłu na show, można zacząć tworzyć teksty na stronę internetową, dla sklepu internetowego, które zwiększą sprzedaż i ilość jej odwiedzin przez użytkowników Internetu? Zanim odpowiemy na to pytanie, przyjrzyjmy się jeszcze jednej opowieści…

To historia o kształtowaniu krok po kroku charakteru zwycięzcy w małych dzieciach, prowadzących do wygrania medali na najważniejszych sportowych wydarzeniach czterolecia: Olimpiadach. O radości Mam, poświęcających część swojego życia by pomóc innym, cichych zwycięzców Olimpiad, o których nikt głośno nie mówi, ale pamięta w chwili chwały.

Dopiero na końcu filmu reklamowego, pojawiają się na mgnienie oka ikony kilku produktów firmy Procter & Gamble, oraz jej logo z hasłem kampanii.

To jedna z najpiękniejszych reklam ostatnich lat, nagrodzona Emmy Award dla najlepszej reklamy roku 2012, która na stałe skojarzyła firmę Procter & Gamble z ideą Olimpijską i wytrwałością Matek na całym świecie. Z potężną ideą… sensu pracy nad sobą i wspierania innych, zwycięstwu wbrew uprzedzeniom, statusowi materialnemu, kolorowi skóry, wyznaniu. Zbudowała zaufanie dla marki P & G.
Opracowana przez Agencje reklamową Wieden + Kennedy, wyreżyserowana została przez Alejandro González Iñárritu.

Czy tą strategię można zastosować w sklepie internetowym?

Liczne przykłady biznesów internetowych, sklepów internetowych jak HealthHeadlines.com pokazują, że ta strategia wspaniale zadomowiła się w świecie online. Jej rezultatem jest zarówno znacznie zwiększona oglądalność strony, obniżenie się współczynnika odrzuceń (bounce rate: jak długo użytkownicy internetu pozostają na Twojej stronie), współgranie z zasadami Google oraz zwiększenie się sprzedaży poprzez stronę.

Strategie jest bardzo prosta. Jednak wciąż nie często stosowana. To jest Twoja siłą gdy zdecydujesz się zmienić materiał tworzony na stronę z treści SEO, na prawdziwie interesujący materiał, który pomoże czytelnikom rozwiązać ich problemy lepiej niż gdyby dokonali tego sami. Wtedy chętniej od Ciebie kupią.

Tworzenie treści która odmieni Twój sklep internetowy, stronę internetowa. Justin Brooks (autorytet strategii pozycjonowania bazującej na ciekawej treści) sugeruje, by artykuły tworzyć w oparciu o jedne z czterech motywów:

  1. Typowe błędy .
  2. Listy ( np.: 5 dróg by schudnąć 5 kilogramów w ciągu 2 tygodni)
  3. Case study (np: Houzz.com. Od 120 tysięcy do 3 milionów produktów w dwa lata.)
  4. Jak napisać/zbudować/rozwiązać itp…

Wytłumacz klientom ich problem lepiej niż sami go rozumieją. Jest to tym łatwiejsze, im lepiej znasz swój market. Język jakim się posługują, grupę wiekowa, miejsca gdzie lubią komentować, co kupują, jakie maja problemy, jak o nich opowiadają.

To stanowi początek artykułu. Jak prowadzić treść dalej dowiesz się z kolejnego wpisu na naszym blogu.

Martyna

Author Martyna

Zajmujaca sie e-commerce od ponad dwóch lat, pracująca w internecie od 5-ciu, z wykształcenia architekt, z zamiłowania przedsiębiorca, pasjonatka natury, gór, zwierząt, rozwoju osobistego. Patriotka. Kreatywna perfekcjonistka, jest tam gdzie otwarta przestrzeń, góry i ocean.

More posts by Martyna

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.