Skip to main content

Aktualizacje Algorytmu Google wprowadzały od samego początku sporo zamieszania w środowisku osób działających online. Jedna z największych zbliża się w szybkim tempie i ma być poważniejsza w konsekwencjach dla stron www niż update algorytmu z roku 2011, nazwany Panda, który zniósł z indeksu, bądź obniżył pozycje co najmniej 12 % stron www. Czy powinieneś na to zwrócić uwagę? Tak i co więcej, przygotować stronę, sklep internetowy na nadchodzące zmiany, by wyjść z nich obronną ręką.

Historia najpoważniejszych aktualizacji algorytmu Google:

 

Google panda aktualizacja

 

23 lutego 2011 roku, aktualizacja Google Panda

Ta potężna aktualizacja algorytmu wprowadza poważne zmiany w SEO i deindeksuje bądź obniża page rank 12% z wszystkich stron internetowych (liczba podana przez Google). Poszkodowane zostały tkz. content farms (np. Linkvana, farmy treści), strony o słabej jakości treści, tworzonej automatycznie, budujące swoją pozycję w Google na podstawie masowej ilości linków, pochodzących ze źródeł o wątpliwej reputacji (spamowe).

Aktualizacja ustanowiła nowe zasady pozycjonowania online. Poważnie zaczęła liczyć się: jakość treści publikowanej na stronie oraz jakość linków prowadzących do strony.

24 kwietnia 2012 roku, aktualizacja Google Penguin

Uderzenie w strony przeoptymalizowane, „napchane” słowami kluczowymi. Poszkodowanych zostało ponad 3,1% stron internetowych.

Kolejne mniejsze zmiany w algorytmie wprowadzane są z częstotliwością 500-600 rocznie, celując w  tworzenie treści na stronach, definiując kodeks „postępowania” online, który wytycza drogę dla osób pozycjonujących strony, sklepy www. Liczy się między innymi oryginalna, angażująca treść.

2014-2015

Od miesięcy mobilność stron, responsywność sklepów internetowych, jest jednym z czynników wpływających na szybkość ich pozycjonowania online. Kulminacja ma nastąpić 21 kwietnia 2015 roku, gdy zostanie wprowadzona w życie aktualizacja Google celująca w mobilność stron i sklepów internetowych, we wszystkich językach stosowanych w internecie.

Mobilność to zarówno ich responsywność jak i szybkość otwierania się podstron.

Jeśli Twoja strona, sklep internetowy nie są responsywne, możesz spodziewać się spadku liczby wyszukiwań na stosowane słowa kluczowe w związku z obniżeniem pozycji w wyszukiwaniach google.

Ale to nie wszystko. Według czołowych marketerów świata online, jak Neil Patel, nadchodzący update jest ważniejszy niż Panda wprowadzona w życie 23 lutego 2011 roku, która poruszyła świat online w posadach.

Gdy twoja strona nie jest przyjazna smartfonom i tabletom, czynnikami jakie trzeba wziąć pod uwagę jest responsywność i szybkość otwierania się podstron.

Responsywność, responsywny sklep internetowy, to dynamiczne dostosowywanie się każdej podstrony do rozdzielczości wyświetlacza na którym oglądana jest strona: PC, smartfonu, tabletu, laptopa, Mac’a etc.

Szybkość strony to czas liczony w sekundach, w jaki każda podstrona Twojej witryny www potrzebuje na otwarcie w wyszukiwarce. Można ją sprawdzić korzystając na przykład z Google Speed Test.

Szybkość stron opisaliśmy w artykule Zwiększ szybkość sklepu www

 

szybkość stron www

szybkość stron www

Co zrobić

Aby przyspieszyć stronę, zwróć uwagę na ilość RAM’u, jaki przewidziany jest dla wykonania jednego procesu twojego sklepu internetowego na Twoim serwerze,

  1. Przenieś stronę na szybszy serwer (polecamy Zenbox).
  2. Połącz stronę z serwisem CDN (opisaliśmy ten proces w artykule Jak połączyć stronę z serwisem CDN) by przenieść zdjęcia w chmurę.
  3. Popraw kod js, css strony.

 

Zwlekanie z wprowadzeniem omówionych powyżej zmian może stronie www zaszkodzić. Mobilna aktualizacja Google wchodzi w życie 21 kwietnia, ale responsywność strony powinna być do tego czasu dostosowana, zaś szybkość poprawiona.

Po wprowadzeniu responsywności strony i zwiększeniu jej szybkości, należy ją zgłosić w Google Webmaster Tools do ponownego rozpatrzenia przez roboty google, wybierając dostępność strony zarówno na komputerach stacjonarnych jak i smartfonach i tabletach.

aktualizacja google webmaster tools

Zgłoś stronę, nawet jeśli wykonałeś już to wcześniej, ponieważ wprowadzone przez Ciebie zmiany zostaną szybciej zaindeksowane przez Google, tak by w chwili aktualizacji algorytmu Twoja strona była odznaczona jako spełniająca wymagania.

W ten sposób możesz zyskać na aktualizacji, osiągając lepsze wyniki w wyszukiwaniach w porównaniu do czasu sprzed aktualizacji.

Powiedzmy sobie szczerze: Wielkie aktualizacje algorytmu Google uderzają w strony o niepewnej reputacji. Gdy budujesz dobrą treść, tworzysz stronę z myślą o szerokim gronie odbiorców, korzystających ze stron na różnych czytnikach treści (telefony, tablety, komputery), aktualizacje zamiast szkodzić, pomagają Ci w pozycjonowaniu strony.

By uczynić stronę responsywną najlepiej skorzystać z pomocy specjalisty który szybko dostosuję Twoją stronę do różnych rozdzielczości ekranu. Jeśli nie wiesz jak dostosować stronę do pełnej responsywności, nasi eksperci mogą Ci w tym pomóc. Skontaktuj się z nami

 

Treść stworzona w oparciu o doświadczenie własne oraz:
http://googlewebmastercentral.blogspot.com/ http://goo.gl/inPt4h
http://www.wired.com/ http://goo.gl/H69f7v
http://moz.com/ http://goo.gl/8ObDzu
http://www.quicksprout.com/ http://goo.gl/3mtgZi

Martyna

Author Martyna

Zajmujaca sie e-commerce od ponad dwóch lat, pracująca w internecie od 5-ciu, z wykształcenia architekt, z zamiłowania przedsiębiorca, pasjonatka natury, gór, zwierząt, rozwoju osobistego. Patriotka. Kreatywna perfekcjonistka, jest tam gdzie otwarta przestrzeń, góry i ocean.

More posts by Martyna

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.