Skip to main content

Jak pisać teksty na stronę które zwiększą sprzedaż. Opowieść 2

Amazon, Apple, Virgin. Trzy firmy znane prawie każdemu na naszym globie. Apple powstało w 1976 roku. Virgin w 1970, Amazon założony został w 1994 r. Łącznie, istnieją już 67 lat, jednak to nie ich długie istnienie na rynku, powolne budowanie swojej obecności w świadomości klientów poprzez produkty czy standardowa reklama zagwarantowały im światowy status pionierów w swoich branżach oraz wzrastającą sprzedaż produktów. Każda z nich najpierw w zupełnie niestandardowy sposób wdarła się do serc milionów ludzi, a dopiero później zbudowała pozycje miliardowego biznesu. Jak tego dokonano? Oraz… jak ów system zastosować w budowaniu biznesu o mniejszej skali działania, sklepu internetowego? Kluczem jest tu opowieść tworzona przez każdą z firm.

AMAZON: Najpotężniejszy sklep online. Zamiast inwestować w standardową reklamę, firma skupiła się na czymś innym: zbudowaniu relacji ze swoimi klientami.

Dokonano tego miedzy innymi poprzez wyjątkową obsługę klienta, dbałość o bezpieczeństwo i szybkość transakcji. Gdy chcesz kupić książkę, ebooka, rower, sukienkę, czy jedną z miliona innych rzeczy, to właśnie Amazon jest jedną z pierwszych lokalizacji online, które przychodzą na myśl. Nie ma w tym przypadku. Klienci uwielbiają ów sklep internetowy, tu znajdują niskie ceny, prosty system zakupów, bezpieczne i szybkie transakcje online. Błyskawiczna pomoc ze strony konsultantów gdy masz problem, darmowa wysyłka powyżej określonej kwoty (w tej chwili, luty 2015, jest to $35). Czujesz, że ta firma o Ciebie dba. Proces formowania się legendy tej firmy, odwiedzin stron amazon.com liczonych w milionach dziennie, oraz w konsekwencji jej finansowego sukcesu trwał latami.

[Opisaliśmy go w artykule : Case study: Amazon jak zbudować zaufanie do swojej marki]. Mimo nie korzystania z typowej reklamy, Amazon.com wygrywa w rankingach na najbardziej zaufaną markę świata, o dochodach ze sprzedaży produktów wynoszącej obecnie 241 milinów dolarów. A przecież to „tylko” sklep internetowy.

 

Rok 1985: próba bicia rekordu świata na najszybsze przepłynięcie Oceanu Atlantyckiego. Łódź „Virgin Atlantic Challenger” przewraca się i załoga, wśród której płynie Richard Branson, musi być ewakuowana przez RAF. Porażka dodaje ognia „rywalizacji z istniejącym rekordem”. Już w następnym roku Branson wraca na wody Oceanu Atlantyckiego, ale tym razem, udaje mu się z sukcesem pobić rekord świata o dwie godziny.
Styczeń 1991 roku. Richard przelatuje balonem nad Pacyfikiem, i ustanawia równocześnie najdłuższy dystans pokonany tym środkiem „transportu” w wielkości 10 800 km oraz nowy rekord prędkości 394 km/godzinę.

Richard Branson w czasie bicia wspomnianych i innych rekordów, jest już właścicielem firmy Virgin, która dziś skupia ponad 300 firm, zajmujących się przelotami samolotowymi, przewozami kolejowymi, telefonią komórkową a nawet usługami hotelarskimi. Jego odwaga i szacunek dla drugiego człowieka, charyzma i żartobliwe traktowanie samego siebie (reklamując wprowadzenie na rynek Virgin Mobile, pojawił się na Trafalgar Square prawie zupełnie nagi, zakrywając swoją męskość telefonem komórkowym) tworzą obraz firmy nie do podrobienia. Marka Virgin jest globalnie rozpoznawalna i darzona szacunkiem, zaufaniem do jakości usług oraz bezpieczeństwa. Kojarzona jest też z pasją do tego co się wykonuje.
Konkluzja: charyzma i szczerość Richarda Bransona przenika jego firmę, automatycznie darzoną szacunkiem, zaufaniem. To przekłada się na stale zwiększające się zyski firmy oraz lojalnych klientów.

 

VIRGIN: jedna z najbardziej znanych marek współczesności. Znana z dbałości o bezpieczeństwo klientów, ekstremalnych wyczynów swojego charyzmatycznego właściciela Richarda Bransona.

APPLE: potęga branży komputerowej. Firma niemalże kultowa. Znana z najwyższej jakości swoich produktów oraz niecodziennej reklamy skupiającej się na inspirowaniu innych zamiast na produkcie.
Apple! Właściwie każdy aspekt firmy Apple, jej produktów w czasie życia jej lidera Steve Jobsa, budowały globalną markę „Jabłka”. Kampanie reklamowe były krótkimi filmami potężnie inspirującymi do indywidualizmu, pracowitości, odwagi. Stworzyły armię wiernych wyznawców firmy, a nie tylko użytkowników jej produktów. Ludzie dzwoniąc z telefonu iPhone, słuchając muzyki z Ipoda, wiedzieli, że trzymają w rękach dzieła sztuki, dowody ludzkiej kreatywności, która jest w każdym z nas, maszyny przygotowane dla ich wygody w precyzji co do najmniejszego detalu. Zaprojektowane dla nich, intuicyjne oraz uczące ich prostoty, poczucia piękna oraz wiary we własny potencjał.

 

Wspomniane marki prowadzą dialog z klientami, inspirują ich do pracy nad lepszym życiem, pokazują, że osiągnięcie tego jest możliwe, wytyczają nowe standardy bezpieczeństwa, wygody, piękna. Również, mówią językiem swoich odbiorców. Oni znają swoich odbiorów, ich potrzeby, zainteresowania, nawet te nieuświadomione (jak to miało miejsce w przypadku Apple).
Trzy wspomniane firmy to potęgi na rynku światowym, zarabiające miliardy dolarów, a jednak swoje kampanie reklamowe budujące na pełnych emocji opowieściach, które inspirują innych do zmian oraz polepszania swoich żyć, a „przy okazji” sprzedają swoje produkty.

Jak iść ich śladem, przenieść ideę tak skutecznych kampanii reklamowych na bloga, który tworzysz?

Kluczem jest tu opowieść. Zastanów się co jest Twoim rysem charakterystycznym? Czy lubisz sporty ekstremalne, a może interesujesz się zdrowiem bardziej niż inni, fascynujesz sztuką, przyszłością i masz wiedzę, umiejętności wykraczające poza standardy. Sięgaj do swoich zainteresowań, wartości, na nich oprzyj myśl przewodnią sensu Twojego działania, produktu który sprzedajesz. James Schramko, jeden z najwybitniejszych marketerów świata internetu, swoją firmę Super Fast Biznes stworzył w oparciu o wartości: integralności, uczciwości w świecie online (nieczęste cechy), oraz dbałości o innych. On chętnie dzieli się swoją już teraz ekspercką wiedzą, uczy wiary w siebie na przykładzie własnego życia.
W poprzednim artykule na temat tworzenia opowieści na stronę sklepu internetowego, podaliśmy przykłady czterech z metod rozpoczynania artykułów:
  • Wypunktuj i opisz typowe błędy
  • Opisz konkretną historię (spójrz jak jest to wykonywane na stronie www.HealthHeadlines.com). Jak zbudować, opisać, itp
  • Opisz case study, (czyli charakterystyka przykładu firmy, osoby, itp. na przykład Houzz…)
  • Listy.

 

Ale co zrobić w sytuacji, gdy nie masz pomysłu jak zacząć?

gdy podane powyżej przykłady spektakularnych akcji reklamowych zamiast Cie inspirować, przytłaczają?
Najprościej, po prostu zacznij, pisz, ucząc się od innych. Wybierz kilku biznesmenów z online oraz offline, śledź ich działania, sposób w jaki pracują, piszą. (Czytaj na naszym blogu o najwybitniejszych naszym zdaniem liderach świata Online oraz Offline).
Serwis online zbierający najbardziej popularne artykuły publikowane w sieci

Znajdziesz tu przykłady skutecznych tytułów, treści, zdjęć oraz filmów wideo. To kopalnia wiedzy do nauki, podzielona według rynków, nisz i podnisz.

smaczek…

Strona o której mowa to www.NativeAdvertising.com
To kopalnia wiedzy. Studiując zgromadzone tu materiały, lepiej zrozumiesz swoich odbiorców, wczujesz w ich problemy by następnie lepiej pisać tytuły artykułów, reklam, treści, znajdować zakończenia na tyle mocne, by przekonać czytelników do zakupu produktów.
Gdzie najskuteczniej w tej chwili świata internetu publikować swoje reklamy, artykuły? O tym dowiesz się z następnego artykułu.

Czytaj Opowieść Pierwszą

Jak pisać Teksty na Stronę które zwiększą sprzedaż: Opowieść 1

Materiały do artykułu czerpaliśmy z:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Richard_Branson

http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Inc._advertising

Martyna

Author Martyna

Zajmujaca sie e-commerce od ponad dwóch lat, pracująca w internecie od 5-ciu, z wykształcenia architekt, z zamiłowania przedsiębiorca, pasjonatka natury, gór, zwierząt, rozwoju osobistego. Patriotka. Kreatywna perfekcjonistka, jest tam gdzie otwarta przestrzeń, góry i ocean.

More posts by Martyna

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.