16 stycznia 2016 roku liczba stron www zarejestrowanych na internecie przekroczyła 978 milionów (dane InternetLiveStats.com, 16 stycznia 2016). Około 75% z nich jest nieaktywnych, to „zaparkowane domeny” lub inne. Nawet po odliczeniu 75% domen z całkowitej liczby 978 milionów, daje wciąż zawrotną liczbę 239 milionów 121 tysięcy stron. Wystarczyło 23 lata by od 1 strony www w roku 1991 dotrzeć do miliarda. By zostać zauważonym na tle tak licznej konkurencji i zbudować solidną platformę na internecie pomocne są narzędzia pomagające zdobywać informacje o działaniach konkurencji, jak tworzyć pliki graficzne, w którym serwisie najlepiej utworzyć listę mailingową, gdzie testować stronę oraz kupić domenę, serwer, itd… W naszym artykule opiszemy skuteczne i w większości przetestowane narzędzia marketingowe, które pomogą Ci w biznesie online.

Źródło: InternetLiveStats.com
Biznes w internecie nie wymaga dużej gotówki na start. Dziś podajemy listę dobrych narzędzi internetowych, które pomogą Ci w pracy online w roku 2016. Większość z nich jest darmowa, bądź posiada darmowe plany użytkowania. Dobrze pamiętać również o tym, że płatne plany oferowane przez owe serwisy, dają więcej możliwości. Płacąc, po prostu zdobędziesz potrzebną wiedzę. Omówimy narzędzia w działach takich jak:
- Tworzenie treści graficznej
- Pozycjonowanie w wyszukiwarkach
- Badanie konkurencji
- Autorespondery
- Obsługa klienta
- Testowanie i Optymalizacja
- Kupno Domen
- Kupno Serwerów
- Badanie efektów
- Media społecznościowe
- Ecommerce
- Marketing, automatyzacja
Dlaczego warto przyjrzeć się sugerowanym serwisom i przynajmniej kilka z nich zastosować w swoim sklepie internetowym / biznesie online? 45% wzrost sprzedaży w internecie, 327 miliardów dolarów dochodu – tak eksperci badający świat internetu określają w liczbach bieżący rok 2016 w porównaniu do minionego 2015. Jeśli masz pomysł na sklep internetowy, platformę www, zrób pierwszy krok już dziś. W oparciu o wskazane narzędzia marketingowe, szybciej wystartujesz.
TWORZENIE TREŚCI GRAFICZNEJ
- Photoshop: Autodesk od niedawna oferuje możliwość korzystania ze swojego doskonałego oprogramowania do tworzenia grafik w opcji abonamentu miesięcznego, zaczynającego się od 9,99 dolara amerykańskiego plus podatek miesięcznie. Dostępny jest 30 dniowy darmowy okres próbny
- Canva.com: narzędzie do wykonywania prostych grafik. Przygotujesz tu atrakcyjne projekty na przykład na baner swojej strony na facebook. Korzystasz darmowo w wersji podstawowej, bądź płatnej, gdzie opłata roczna wynosi w tej chwili 119, 40 dolara. Oferowany jest 30 dniowy okres próbny. Gdy porównasz koszt opłaty rocznej za Photoshop i Canva, okaże się, że koszt jest zbliżony, przy czym Photoshop oferuje znacznie więcej, wymaga jednak umiejętności obsługi. Canva jest prostym programem, banalnym w obsłudze. My korzystamy z Photoshopa.
- Pagemodo.com: Platforma ułatwiająca pracę z Facebook. Tu wykonasz grafiki dla swojego page biznesowego, osobistego, przygotujesz reklamy. Aplikacja pomaga również w publikacji treści na Facebook, Twitter oraz LinkedIn. Aplikacja jest płatna, plany rozpoczynają się od 6,25 dolara, do 33,25 dolara miesięcznie.
- Visual.ly: Tu zakupisz materiał na swoja stronę www. Wybieraj spośród infografik, filmów video, ebooków, prezentacji, etc
- Piktochart.com: program do tworzenia infografik. Rozpoczynasz od okresu testowego, następnie możesz wybrać pomiędzy 15 dolarów a 29 dolarów miesięcznie.
- GoAnimate.com: prosty w obsłudze program do tworzenia filmów animowanych. Rozpoczynasz od 14 dniowego okresu testowego, by rozpocząć płatne plany. Koszt od 39 do 159 dolarów miesięcznie.
- TechSmith.com: firma oferująca wysokiej jakości programy pomagające przy pracy w internecie, takie jak na przykład Camtasia, software do wytwarzania filmów wideo.
POZYCJONOWANIE W WYSZUKIWARKACH
Wraz z początkiem nowego roku, pojawiają się wpisy przewidujące czynniki wzrostu zysków generowanych w handlu w internecie. Wśród tych kluczowych, wymieniane są:
- znaczny wzrost mobile ecommerce (sprzedaży za pomocą smartfonu), w stosunku do zakupów dokonywanych poprzez laptop, komputer stacjonarny.
- wpływ Millenials na dział eCommerce : 85 % osób pracujących w następnym dziesięcioleciu to millenials,
- personalizacja podstron. Możesz to wykonać poprzez opracowanie produktów up-sell oraz cross-sell. Dodaj te, które są prawdziwie powiązane do stron sklepu, produktu, zakupu
Niezmienne pozostaje pozycjonowanie w wyszukiwarkach SEO. Od czasu poważnych aktualizacji algorytmu Google, takich jak Panda, Pingwin, przyszłościowe pozycjonowanie zmierza stale w kierunku jakości treści, powiązań pomiędzy różnymi stronami. Google pozycjonuje strony bazując na jej autorytecie. Neil Patel, autorytet w kwestii pozycjonowania seo, mówi:
„linki budują autorytet stron i zwiększają jej wartość SEO. Dane pokazują, że jakość i liczba linków prowadzących do konkretnej podstrony wpływa na jej pozycjonowanie aż w 22,33% (dane CopyBlogger) z wszystkich komponentów jakie Algorytm pozycjonujący Google bierze pod uwagę”
Pomocne w przygotowywaniu kampanii marketingowej są narzędzia badające profil linków twojej własnej strony bądź konkurencji.
- SemRush.com : warto zastosować wersje płatną, ponieważ darmowa, po pierwsze przekazuje niewiele informacji, po drugie bywają one nawet błędne.
- MarketSamurai.com: program do badania profilu linków, słów kluczowych powstał w roku 2008. Bazuje na innych narzędziach, takich jak Google Keyword tool, dostarczając dużo danych dotyczących linków. Przetestujesz go korzystając z okresu próbnego, później możesz oprogramowanie kupić. Koszt jednorazowo płatnej licencji wynosi 149 dolarów. Warto.
- Majestic.com: narzędzie podobne do semrush.com. radzimy z dystansem podchodzić do danych generowanych przez obie platformy, jako poglądowych
- Google Keyword Tool: darmowe, dobre narzędzie do badania słów kluczowych, bardzo pomocne w przygotowywaniu treści na stronę www, sklep internetowy. Łatwo wyszukasz tu tak zwane długo-ogonowe słowa kluczowe
- Raventools.com: platforma oferująca programy do sprawdzania profilu linków strony twojej, konkurencji, możesz wygenerować raporty dla swoich klientów. Korzystanie z platformy raventools.com rozpoczynasz od darmowego 30 dniowego okresu próbnego, by następnie przejść na płatny, w cenie 99 dolarów miesięcznie.
AUTORESPONDERY
Posiadanie własnej listy mailingowej daje Ci możliwość przesyłania ważnych informacji w twojej niszy swoim czytelnikom. Zbudowania relacji. ExactTarget podaje, że 91% internautów sprawdza swój email conajmniej raz dziennie. Marketing email, newsletter, uznawany jest za najskuteczniejsze narzędzie marketingowe w marketingu sklepów internetowych.
W 2016 według prognoz badaczy rynku handlu w internecie, wielkie znaczenie dla zwiększania zysków mieć będzie personalizacja emaili transakcyjnych. Wysyłane są bezpośrednio przez Twoja platformę sklepową, nie autoresponder. Platformy do email marketingu jakie polecamy:
- Freshmail.com: dobra platforma do przygotowywania newsletterów, tworzenia listy mailingowej.
- GetResponse.com: Podobnie jak powyżej. Program dostępny w języku polskim. Wspaniała pod kątem możliwości graficznych. Przygotowanie formy zapisu na newsletter jest to banalnie proste, nie wymaga wiedzy o kodzie css.
- MailChimp.com
- Aweber.com
- InfusionSoft.com
OBSŁUGA KLIENTA
- Zendesk.com (ponad 60 tys. firm korzysta z software zendesk. oferuje chat do umieszczenia na stronie, przesyłanie listów do „działu obsługi klienta” i wiele innych opcji)
- Velaro.com
- Freshdesk.com
- Olark.com
- Desk.com
TESTOWANIE I OPTYMALIZACJA
- Unbounce.com
- Optimizely.com
- VisualWebOptimizer.com
KUPNO DOMEN
W Polsce dostępnych jest conajmniej kilka serwisów, w których możesz kupić domenę. Różnią się ceną. Z serwisów polskich, polecamy:
- ovh.pl
Koszt domen wynosi 9,99 zł plus podatek, na pierwszy rok użytkowania, później jest to 40,64 zł brutto rocznie. Zmiana właściciela domeny wykonywana jest bezpłatnie.

Serwis sprzedający domeny OVH.pl
Domenę kupisz również w Zenbox.pl, jest droższym serwisem, ale to dobra firma, zapewniająca bezpieczeństwo danych i szybką doskonałą obsługę klienta.
Jeśli mowa o serwisy zagraniczne, dla domen .com, .org oraz innych, polecamy Namecheap.com. Korzystając z serwisu, kupując domenę, warto wyszukać kupon „Namecheao Coupon”, który upoważnia do zniżki przy kupnie nowych domen. Koszt domeny .com na rok wynosi 10,29 dolara.
Dostępne są również inne serwisy, w tym
- GoDaddy.com
- Name.com
- Register.com
My korzystamy i polecamy ovh.pl oraz namecheap.com.
KUPNO SERWERA
Od tego, na jakim serwerze pracujesz, zależy wiele. Szybkość sklepu www, bezpieczeństwo plików, łatwość rozwiązywania problemów występujących na stronie.
Z serwisów polskich, polecamy
Zenbox.pl : zarówno jego cena, jak i niezwykła obsługa klienta są już legendarne na polskim rynku. Nawet o pierwszej nad ranem możesz liczyć na pomoc na eksperckim poziomie. Wysoce oceniamy również bezpieczeństwo plików stron na Zenbox.pl. Jest serwerem szybkim, oferując limit pamięci php 512M. Dla sklepu www jest to dana kluczowa.
W 2014 roku zbadano, że sklep www traci 50% sprzedaży gdy otwiera się wolniej niż w 6 sekund Share on XObecnych jest wiele innych stron oferujących usługi hostingowe, jak nazwa.pl, ale serwis ten jest zarówno drogi, jak i ulega częstym atakom hakerskim.
SKRYPT SKLEPU INTERNETOWEGO
Obecnie masz dostępnych dziesiątki skryptów sklepów internetowych. Internauta chcący zbudować sklep www stoi przed nie lada wyzwaniem, chcąc wybrać dla swojej przyszłej platformy najlepsze rozwiązanie. Temat drobiazgowo omówiliśmy w artykule: 4 najlepsze skrypty sklepu internetowego
- WooCommerce (Zbuduj dziś sklep internetowy WooCommerce za 1/3 ceny. Oferta specjalna)
- Magento
- Shopify
- BigCommerce

źródło: www.pravinkamble.com
Tak jak z decyzją, na jakim serwerze postawić stronę, wybór platformy sklepowej jest kluczowy dla sukcesu sklepu www. Decyzja powinna być uzależniona jest od liczby produktów do dodania do sklepu www, faktu czy masz swój serwer wykupiony (to rozwiązanie stosuje się w WooCommerce oraz Magento) , czy chcesz korzystać z serwera danej platformy, opłacając go w abonamencie miesięcznym (ma to miejsce w przypadku wymienionych powyżej Shopify oraz BigCommerce). WooCommerce oraz Maganto są skryptami sklepu www darmowymi (Magento możesz również zainstalować w wersji płatnej: Magento Enterprise, jednak jest to rozwiązanie bardzo kosztowne, od 25 tysięcy dolarów rocznie wzwyż). Shopify ora BigCommerce opłacasz w comiesięcznym abonamencie.
REKLAMA
W podanej powyżej kolejności. Jeden z najlepszych ekspertów świata eCommerce, Ezra Firestone podaje ciekawa informację. Dla osób rozpoczynających swoje reklamy na Facebook, najlepiej włączyć reklamy w sekcji „news feed”, „mobile feed”, ignorując reklamy w pasku bocznym prawym. Gdy nigdy nie korzystałeś jeszcze z owych narzędzi marketingowych, rozpocznij od Facebook.
MENTORZY od kogo się uczyć
To jest jedno z najpoważniejszych wyzwań osób rozpoczynających swoje działania w internecie. Od kogo się uczyć marketingu w internecie, budowania stron, sklepów www? Zarówno w Polsce, jak i za granicą znajdziesz dziesiątki, setki i tysiące blogów, programów oferujących Ci szybką naukę i zarabianie pieniędzy online. Mając odpowiednią wiedzę, łatwiej wybierzesz zarówno narzędzia do zbudowania strony www, rozbudujesz biznes online, znajdziesz osoby do współpracy. Nigdzie indziej nie ma więcej „pomocnej informacji” jak w internecie i nigdzie indziej nie jest trudniej wybrać odpowiedniego nauczyciela. Podajemy Ci trzech z naszych mentorów w świecie internetu, którzy wielokrotnie potwierdzili swoja wiedzę i rezultaty osiągane dzięki nim.
- James Schramko: superfastbusiness.com
- Neil Patel: neilpatel.com, quicksprout.com, kissmetrics.com
- Ezra Firestone : smartmarketer.com

NeilPatel.com
Z polskich serwisów, polecamy
- PolskaPszczola.pl (eCommerce)
- Evive.pl (biznes w internecie)
- Paweł Danielewski paweldanielewski.pl
PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE
Ezra Firestone twierdzi, że jego kampanie marketingowe, przynoszące wysoki ROI (zwrot z inwestycji), skupiają się głównie na ruchu do jego sklepów www z platform społecznościowych, Facebook, Instagram, Pinterest. Każda nisza, w zależności czy jej klientami, odbiorcami informacji, kupującymi produkty są mężczyźni, kobiety, dzieci, nastolatki (Millenials, Centenials), preferuje jedna platformę nad drugą. Pomocne okażą się platformy publikujące na portalach twoje treści, analizujące dane takie jak kliknięcia, konwersję).
- SproutSocial.com
- Sentione.com (narzędzie jeszcze nam nie znane, chcemy przetestować jego skuteczność. Polecone nam przez Floriana Kwiatka https://www.facebook.com/florian.kwiatek.1?fref=ts ). Uznawane za jedne z najlepszych narzędzi do monitoringu obecności Twojej marki w mediach społecznościowych.
- Hootsuite.com
- Buzzsumo.com (narzędzie analizuje wyniki osiągane dla danego typu materiału bądź jak radzi sobie konkurencja na platformach społecznościowych)
- SocialFlow.com

Buzzsumo.com
BADANIE EFEKTÓW
W tym dziale znajdziesz mnóstwo narzędzi pomagających Ci zbierać dane dotyczące funkcjonowania Twojej strony. By nie powielać informacji jakie krążą w internecie, podamy narzędzia niezbędne, wiarygodne, oraz te, mało znane w polskim ecommerce, ale za to bardzo przydatne.
- Google Analytics oraz Google Webmaster Tools
- Crazy Egg (narzędzie bada aktywność internautów w twoim sklepie www, gdzie klikają, które sekcje, pola w ogóle nie maja kliknięć. Wyniki dostarczane są w postaci mapy ciepła). Dostępna jest wyłącznie płatna wersja
- HelloBar (narzędzie umożliwia dodanie paska u góry strony, który służyć może lub do budowania listy email, odsyłania do konkretnej podstrony) wersja darmowa lub płatna
MARKETING I AUTOMATYZACJA
- HubSpot.com
- Insidesales.com
- Marketo.com
- Silverpop.com
MONITORING MARKI w Internecie
- Brand24.com: polska firma zajmująca się kompleksowym monitoringiem sytuacji marki w internecie, narzędzie daje dostęp do wzmianek zarówno z social media jak i całego internetu. Popularne i cenione (sugestia dodania pochodzi od Floriana Kwiatka)
……………………
Gdy budujesz biznes w internecie, może zacząć brakować ci czasu na wypełnienie wszystkich działań. Do tego konieczne jest dodanie determinacji, nie poddawania, nawet gdy rezultaty z wysiłków wkładanych we własny biznes w internecie każą na siebie długo czekać. Podane powyżej narzędzia pomogą Ci lepiej zrozumieć swoich odbiorców, zlecać prace innym, uzyskać kluczowe informacje. Znalezienie odpowiednich narzędzi jest podobne do wyboru samochodu. Gdy zmierzasz w określonym kierunku, zarówno szybki i wolny samochód dowiozą Cie na miejsce. Lepszy samochód zaoszczędzi Ci czas i zapewni większe bezpieczeństwo. Wybierz lepsze narzędzia. Życzymy Ci powodzenia w roku 2016.
W artykule zawarte są linki partnerskie do kilku wspomnianych programów.