Szklarska Poręba
1 lipca, 2015
Za każdym razem gdy pracujemy z nowym klientem, czy to nad zbudowaniem sklepu internetowego, pozycjonowaniem sklepów internetowych, strategią rozwoju marki, przypominamy sobie o kluczowej roli opanowania podstaw biznesu online, zanim sięgnie się po więcej (w postaci na przykład odwiedzin miesięcznie 10 000 indywidualnych użytkowników w Twoim sklepie www).
Dobrze opanowane podstawy biznesu online zbliżają do osiągnięcia sukcesu i zarabiania pieniędzy. Zanim zabierzemy się w tym artykule do opisania podstawowych i zaawansowanych technik pozycjonowania sklepów internetowych, najpierw przypomnijmy sobie, na czym opiera się zarabianie pieniędzy online.
ZBUDUJ SWÓJ BIZNES
1. Miłość. Kochaj to co robisz, sprzedajesz
Evan miał 8 lat, gdy z pomocą swojego taty założył pierwsze konto na YouTube. Był 20 września 2011 roku. Dziś, po niespełna czterech latach, jego kanał EvanTubeHD ma 1,634,145 subskrybentów, 1 miliard 373 miliony oglądnięć filmów i zarabia ponad milion dolarów rocznie. W swoich filmach opowiada zabawne historie rodzinne i recenzuje zabawki. Opublikowany 26 listopada 2014 roku widoczny poniżej filmik ma już ponad 11 milionów oglądnięć :). On uwielbia zabawki, zarabia reklamując je dzieciom o podobnych zainteresowaniach.
Internet odkrył przed nami nieograniczone możliwości budowania firm i zarabiania. W tym artykule opowiemy Ci ze szwajcarską dokładnością jak pozycjonować sklepy internetowe, by skutecznie sprzedawały produkty, reklamowały Twoją markę. Jeśli mały Evan potrafi zbudować zarabiający miliony dolarów kanał YouTube, to jakie możliwości masz Ty posiadając większą wiedzę, kontakty, świadomość potrzeb innych internautów?
Jeśli jesteś pełen wątpliwości czy potrafisz zarabiać pieniądze online, czy Twoje pomysły mają sens, zastanów się nad tym ponownie. Evan nagrywa zabawne filmiki, zarabia pieniądze, bawi się przy tym wyśmienicie i nie ma jeszcze skończonych 14 lat.
2. Wybierz rodzaj biznesu online
Zarabiać online możesz na wiele sposobów, na przykład poprzez wspomniane YouTube, bądź:
- Programy partnerskie (gdzie promujesz produkty, usługi innych. Jedną z takich popularnych platform dających dostęp do programów partnerskich, jest www.Clickbank.com)
- Oferowanie usług innym biznesom (na przykład pozycjonowanie sklepów internetowych)
- Coaching (nauczanie, na przykład na temat jak stworzyć biznes online, zarówno poprzez sesje :rozmowy, jak i również tworzenie płatnych forów, opartych o miesięczny abonament)
- Budowanie i sprzedaż stron www
- eCommerce, sprzedaż produktów w internecie za pomocą sklepów internetowych
- Usługi hostingowe (jak na przykład oferowane przez firmę Zenbox)
- Reputation Management (dbanie o reputację w internecie), jak oferowane przez prowadzona przez Michała Sadowskiego firmę Brand24
- Szkolenia (w konkretnej niszy, na przykład szkolenia jakie przeprowadza Marta Eichstaedt z firmy Webcomm, w zakresie organizacji i prowadzenia webinarów). Zarówno organizacja szkoleń jak i prowadzenie szkoleń online.
i inne.
Oparte o odmienne modele biznesowe, mają cechę wspólną, bez której, osiągniecie sukcesu nie jest możliwe. Gdyby kanał YouTube Evana nie miał milionów oglądnięć, na nic zdała by się zabawność publikowanych tam filmików. Grubo ponad milion subskrybentów daje Evanowi pewność, że każdy opublikowany film, będzie miał wielką oglądalność, co przełoży się wcześniej czy później na zarobki. Dzieciak lubi zabawki, i o nich opowiada. Połączył pasję z zarabianiem pieniędzy. Jak znaleźć typ biznesu online który przyniesie Ci radość, satysfakcję i pieniądze? Zaczynając pracę w internecie, często nie wiemy, który rodzaj biznesu wybrać. Tim Ferris, autor popularnej książki „Czterogodzinny tydzień pracy”, radzi, jak w prosty sposób znaleźć idealnie dostosowany dla siebie typ biznesu:
3. Poznaj kim chcesz być, co chcesz robić, mieć.
„ Myślę, że dla ludzi ważne jest, by zaspokoić swoje potrzeby finansowe, zanim postarają się rozwiązać wszystkie inne problemy. Ostatecznym celem końcowym jest zdecydowanie co chcesz robić, co chcesz mieć, kim chcesz być. To pomoże Ci ustalić wysokość koniecznego dochodu miesięcznego na uzyskanie tych potrzeb. Następnie pracuj wstecz z wyliczonego dochodu miesięcznego: zaprojektuj, wymyśl biznes który pomoże Ci te cele zrealizować.
Następnie minimalizuj liczbę działań niezbędnych do zrealizowania celów (Trikiem jest pracowanie wstecz ze swoim celem na myśli, by znaleźć biznes, który pomoże nam zrealizować marzenie, z najmniejsza ilością godzin koniecznych do osiągnięcia tego), zautomatyzuj proces, by następnie uzyskać to, co większość ludzi nazywa wolnością. „
Jak opracować potrzebną Ci wysokość miesięcznego dochodu?
Tim Ferris:
1. Oceniasz potrzebne dochody, biorąc pod uwagę wszystkie te rzeczy, które chcesz robić, mieć, gdy osiągniesz Swój cel ,[(jeśli wolność finansowa jest Twoim celem), bądź to co pragniesz mieć, czego jeszcze w Twoim życiu nie masz, ponieważ Cię na to teraz nie stać.]
2. Definiujesz je bardzo wyraźnie, czy to na przykład jest Aston Martin DB9, dom w resorcie narciarskim w Kolorado, wynajmowany na kilka tygodni w ciągu roku, etc. Wyobrażasz sobie wszystko czego chcesz, jakbyś już był w sytuacji gdy masz kilkaset milionów dolarów
3. Oceniasz jaki będzie rzeczywisty koszt zakupu, wynajmu tych wyobrażonych sobie rzeczy,
4. Dodajesz wydatki. Gdybyś miał dodać ten wydatek do swoich dochodów miesięcznych, o ile musiałyby wzrosnąć?
5. Trik polega następnie na pracy wstecz, z tym celem na myśli, by znaleźć odpowiedni model biznesowy który pomoże zrealizować ten cel, z użyciem najmniejszej ilości godzin Twojego czasu jak to tylko możliwe.
Gdy prowadzisz biznes online, odmienne modele biznesowe wymienione we wstępie tego artykułu, mają punkt wspólny: ich strona www, reklamująca dane usługi, produkty, potrzebuje odwiedzających ją internautów, podobnie jak dla człowieka niezbędny jest tlen. Gdy masz stronę, ale brakuje Ci odwiedzających, to tak, jakbys tworzył super witrynę sklepowa w martwym mieście. Nie ważne jak zachęcającą będzie, ponieważ i tak nikt jej nie zobaczy.
4. Reklamuj swój biznes
Jak zachęcić internautów do odwiedzin swojego sklepu www? Drogą jest SEO, czyli pozycjonowanie sklepów internetowych. 14 czerwca jeden z czytelników naszego bloga „Polska Pszczoła” napisał w komentarzu do artykułu Zbuduj własny sklep internetowy: cztery najlepsze oprogramowania sklepu internetowego : „SEO w 2015 stało się skomplikowane„. By „odczarować” SEO z roku 2015 przyjrzyjmy się i porównajmy pozycjonowanie z roku 2011 oraz 2015. Powiemy również, jakie działania podejmować. Pozycjonowanie w roku 2011 i dziś, w roku 2015 to dwa inne światy. Analitycy eCommerce, zauważają stale wzrastające zyski generowane poprzez sprzedaże wykonywane online:
- Rok 1992. W tym roku, wysokość sprzedaży dokonanych online wynosiła 4,6 miliarda dolarów amerykańskich
- W pierwszym kwartale roku 2015, sprzedaż online prognozowana jest do kwoty 994,5 miliardów dolarów amerykańskich
Grafika poniżej pokazuje jak gwałtownie wzrasta liczba użytkowników internetu. W czerwcu 2015 roku, ich liczba przekroczyła 3 miliardy 150 milionów unikatowych użytkowników! (dane InternetLiveStats.com, 24 czerwca 2015 r). Co ciekawe, to tempo wzrostu wcale nie malaje. W roku 2014, raptem 40,4 % populacji naszego globu miało dostęp do internetu. To oznacza stale wzrastający potencjał generowania zysków ze sklepów www.
5. Wiedza co robić, a czego unikać
Jak przygotować sklep internetowy na zwiększenie sprzedaży online.
Pozycjonowanie sklepu internetowego to maraton. Wybierając nisze produktów, które będziesz sprzedawać, bądź oferowane usługi, dobrze jest skoncentrować się na tych, które są wiecznie-zielone (znajdą klientów za rok i za 10 lat), jak na przykład zdrowa żywność, budowa stron www, eleganckie torebki, zamiast sprzedaży kaset wideo (których już nikt nie kupuje). Jak założyć sklep internetowy i jak go prowadzić?
2 czerwca 2015 roku Gery Illyes, (analityk trendów w Google) na konferencji SMX zapowiedział zbliżającą się w przeciągu od dwóch do czterech tygodni aktualizację Google Panda. Według jego słów, nie będzie to aktualizacja algorytmu, ale odnowienie ustawień jakie wprowadziła słynna Google Panda, która 23 lutego 2011 roku zmieniła krajobraz internetu. Google wprowadził wtedy nowe zasady gry. W ich wyniku dotkniętych zostało co najmniej 12% z wyników wyszukiwania Google. Witryny bardzo popularne, osiągające same szczyty oglądalności, nagle spadły z pierwszej strony wyszukiwarki Google, tracąc szanse na uzyskanie ruchu organicznego (tzn. wyszukiwań z wyszukiwarek). Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko dodawanie produktów i ułożenie designu, ale i odpowiednie pozycjonowanie.
Czego się wystrzegać by twoja strona www nie została zjedzona przez Pandę?
Czynnikiem który w 2011 roku przyniósł deindeksację w Google jednych, a wyniesienie na wyższe pozycje innych stron internetowych, było SEO (to jakie techniki pozycjonowanie zastosowano dla owych stron przed aktualizacją algorytmu Google). Zapowiadana przez Gery’iego aktualizacja, odświeży zmiany jakie wprowadziła Panda w roku 2011. Zwróć uwagę na to by Twoja strona miała:
- Dobra jakość publikowanego na stronie materiału (między innymi jego oryginalność)
- Unikaj linków z tkz. farm kontentu, takich jak niegdyś bardzo popularne ezinearticles.com
- Unikaj przesadnie dużej liczby reklam w stosunku do treści na stronie
Czy łatwiej pozycjonować stronę/ sklep www niż przed rokiem 2011? Jedno jest pewne: znacznie zwiększyła się liczba stron internetowych
- W 2010 było ich 206,956,723
- W 2015 (czerwiec) jest ich 958,700,100
W śród milionów stron www, by to Twoja strona www uzyskała zainteresowanie użytkowników internetu, powinna oferować coś unikatowego, doskonałą treść, piękny design, ciekawy produkt, obsługę klienta. Czy sprzedając produkt, jaki w swojej ofercie ma również gigant eCommerce Amazon, masz szansę na przebicie się i sprzedaże? Setki tysięcy istniejących sklepów www pokazują, że tak. Jedną z prowadzących do tego dróg, jest wybór odpowiednich słów kluczowych, ale o tym za chwilę.
POZYCJONOWANIE SKLEPÓW INTERNETOWYCH WWW
By zwiększyć ruch do sklepu internetowego potrzebujesz:
1. odpowiednio przygotowanego sklepu www
- projekt strony
- treść na stronie,
- blog
- strony produktów
- obecność mapy strony
2. oraz strategii działań wokół strony.
- Linki z innych stron
- Aktywność na social media
- Artykuły gościnne na innych stronach w niszy
- Artykuły na platformach Web 2.0
- Publikacja w prasie, Press releases (na przykład na PR Web)
Marketing szeptany, sprzedaż bezpośrednia, wystawiają twój biznes online na niewielką liczbę klientów. To długa droga do generowania poważnych zysków, które możesz szybciej zwiększyć korzystając ze stale zwiększającego się rynku online. Tu by dotrzeć do potencjalnych klientów, masz do wyboru wiele różnych narzędzi, facebook, twitter, linkedin, tumblr, google plus, to wszystko wspaniałe narzędzia, ale niestety mają sporą wadę!
Nie należą do Ciebie! Gdy Facebookowi nie spodoba się to co piszesz bądź publikujesz, może zamknąć twój page bez żadnych tłumaczeń. To odetnie nie tylko kontakty z klientami i sympatykami twojej marki, ale i źródło dochodu!
Znacznie lepszym i stabilnym źródłem kontaktów biznesowych, źródłem zysków, jest twoja własna strona www. Ale nie wystarczy ją zbudować, trzeba ją wyciągnąć na „plac targowy”, gdzie gromadzą się kupcy i kupujący. Tym placem są pierwsze strony w wynikach wyszukiwania w google, bing, etc. Zrobisz to za pomocą pozycjonowania.
Zakładanie sklepu internetowego
Pierwszym krokiem po podjęciu decyzji jakie produkty będziesz sprzedawać w swoim sklepie internetowym, kupieniu domeny, wyborze oprogramowania sklepu internetowego, zbudowaniu na nim sklepu w oparciu o piękny i adekwatny szablon (największym obecnie zbiorem responsywnych szablonów sklepowych jest themeforest.net)
jest wybór słów kluczowych. To poprzez słowa kluczowe internauci znajdą w Google Twój sklep www wśród miliardów innych. Wcześniej wspomnieliśmy o konkurowaniu i wygrywaniu z Amazon.com. Jest to możliwe, gdy wybierzemy długie frazy kluczowe, składające się z co najmniej trzech-czterech słów. Duże firmy, takie jak Amazon, Allegro, dzięki milionom podstron, produktów, stale aktualizowanej treści, dominują w wyszukiwarkach na krótkie frazy, takie jak na przykład : „ładowarka”.
Wśród trzech typów slow kluczowych, to te najdłuższe dają Ci największe szanse na uzyskanie dzięki nim ruchu organicznego do twojej strony.
–słowa kluczowe brandowe : powiązane z marka, jak na przykład Coca-Cola, Apple
–słowa kluczowe główne : zbudowane z jednego bądź dwóch slow kluczowych.
–słowa kluczowe long-tail (tkz. długi ogon) : tworzone przez co najmniej trzy słowa kluczowe.
Frazy kluczowe główne, takie jak na przykład „ładowarka”, mają więcej na nie kliknięć w przeciągu miesiąca, jednak więcej stron podaje tą frazę w swoim tytule, co oznacza sporą konkurencję.
„ładowarka” pojawia się w 564 000 tytułach i meta opisach stron.
Sytuacja zmienia się diametralnie gdy uszczegółowimy frazę
„ładowarka iPhone S” pojawia się w raptem w 1 680 tytułach i opisach stron www.
Nie trudno zgadnąć, na które słowo kluczowe będzie Ci łatwiej wypozycjonować sklep internetowy, gdybyś sprzedawał ładowarki.
Frazy kluczowe long-tail, dają Ci możliwość pozyskania kliknięć osób, które szukają nie jakiejś tam ładowarki, ale konkretnego modelu. Są bliżsi zakupu, niż Ci, któryż się tylko rozglądają za ładowarkami.
W jaki sposób szukać właściwych słów kluczowych i gdzie je umieszczać?
Gdy roboty Google przeszukują strony internetowe, sprawdzają, do której niszy zaklasyfikować ich treść. Dzieje się to za pomocą pojawiających się w tekście, tytułach, tagach słów kluczowych. Im więcej podstron, artykułów obejmujących różne aspekty danej niszy, tym wyższa ocena danej strony www według robotów.
Gdzie umieszczać frazy kluczowe long-tail?
- Tytuły stron, podstron, strony produktu
- Meta opis, meta tytuł, meta słowo kluczowe, tagi, kategorie
- Słowa kluczowe w tekście artykułu.
No dobrze, ale jak znaleźć najlepsze słowa kluczowe?
Masz do dyspozycji narzędzia płatne i darmowe.
1. Narzędzia darmowe
Google Keyword Planner
By z niego korzystać, konieczne jest zalogowanie się do swojego konta Google Adwords.
następnie po zalogowaniu się, zobaczysz cztery opcje wyboru.
wybierz opcję pierwszą, „search for new keywords using a phrase, website or category”, czyli ” szukaj nowych słów kluczowych za pomocą frazy, strony www lub kategorii”. Dla tego ćwiczenia wybieramy słowo kluczowe dla produktu ładowarki do iPhone, czyli „ładowarka iPhone”. Po wpisaniu słowa w rubrykę, wybierz konkretną lokalizację rynku, który obsługuje twój produkt. W tym przypadku, ponieważ chcemy sprzedawać nasz produkt, „ładowarkę” dla wszystkich osób mówiących językiem polskim, wybierzemy opcje „wszystkie lokalizacje” („all locations”), oraz język polski w sekcji języków internautów. Po kliknięciu „szukaj”, otrzymamy:
Jak widzisz na powyższym obrazku, podane zostały słowa kluczowe z zakładki „ad group ideas”, nas interesuje zakładka „keyword ideas” (idee slow kluczowych”). Pon kliknięciu w nią zobaczysz różne słowa kluczowe. Wybierz te o co najmniej 3 słowach.
Inne narzędzia do wyszukiwania slow kluczowych long-tail
Neil Patel, niezwykle inspirujący młody przedsiębiorca ze Stanów Zjednoczonych, w swoim artykule o ecommerce seo, podaje kilka według niego dobrych narzędzi do badania slow kluczowych (wszystkie są darmowe):
drugie to KeywordTool.io
1. Szybkość strony, narzędzia do badania
Szybkość jest obsesją internetu. Gdy twój sklep www otwiera się wolniej niż w 4 sekundy, tracisz co najmniej 40% odwiedzających. Wzrasta wtedy współczynnik odrzuceń (bounce rate), co ma wpływ na ranking twojej strony dokonany przez roboty google. Wolne strony mają mniejsze szanse na sprawne pozycjonowanie w wyszukiwarkach i znalezienie się na wysokich pozycjach na stronach google. Szybkość strony www powinna być twoim priorytetem gdy chcesz zwiększyć ruch organiczny do sklepu www oraz liczbę sprzedaży.
Co więcej, badania zachowań internautów ujawniają, że … aż 79% potencjalnych kopców, którzy nie są usatysfakcjonowani z szybkości sklepu, jego designu, już nigdy do niego nie powraca! Szczególnie, gdy odwiedzają twój sklep za pomocą laptopów czy komputerów stacjonarnych. Ich użytkownicy oczekują większej szybkości stron, niż osoby przeglądające je za pomocą smartfonów i tabletów. W jaki sposób sprawdzić szybkość twojej strony www? Możesz w tym celu skorzystać z darmowych narzędzi:
- Narzędzie Google
- GTMetrix
- Pingdom Test szybkości strony
- P3 (Performance Plugin Profiler) (narzędzie do mierzenia wpływu pluginów na szybkość Twojej strony. Absolutna konieczność dla stron zbudowanych na WordPress)
- WebPageTest
Wyobraź sobie spragnionych na pustyni. Czy mając do wyboru dwa źródła, jedno z sokiem pomarańczowym, ale prowadzącą do niego długą kolejkę z wizją czekania na napój w piekącym upale, drugie z czystą wodą i bezpośrednim szybkim dostępem do płynu, czekający wybraliby sok pomarańczowy?
Oczywiście że nie! W internecie jest podobnie. Czekanie nikomu nie służy, a internauci wybiorą szybką stronę, satysfakcjonującą ich ciekawość i niecierpliwość.
Przyspiesz Sklep www
Nie jest to niestety łatwe zadanie, ale działając krok po kroku, zauważysz znaczne postępy i krótsze otwieranie się strony. Kluczowy jest tu serwer. Jego szybkosc warunkuje działanie twojej witryny (szybkim serwerem na polskim rynku jest ZenBox). Dodatkowo zwróć uwagę na:
- Jakość kodu CSS oraz Java Scrypt
- Optymalizacja zdjęć, zmniejszenie ich wielkości, na przykład za pomocą EWW Image Optimizer (gdy masz stronę na serwerach Zenbox, ten plugin nie zadziała.)
- Caching plugin (W3 Total Cache [działające optymalnie gdy korzystasz z serwera dedykowanego], Super Cache [sprawdza się w przypadku serwerów typu shared] )
- Połączenie z CDN (CDN, czyli Content Delivery Network, umożliwia użytkownikom szybsze ładowanie zdjęć, filmów, stron, etc)
Linki w tekście
Po zwiększeniu szybkości strony, buduj linki do swojego sklepu. W roku 2015, SEO, pozycjonowanie sklepów internetowych nie przypomina już znanego pozycjonowania nawet sprzed trzech lat, systemu pozycjonowaniu, według ktorego jak największa liczba linków, nie koniecznie pochodzących ze źródeł powiązanych tematem z twoja strona, budowała szybko wyższe rankingi stron.
Dziś, liczy się jakość, nie ilość. Mniejsza liczba linków, z wiarygodnych źródeł, linki wewnętrzne, umiejętnie dobrane słowa kluczowe, szybkosc strony, etc, by wymienić tylko kilka czynników, które wpływają na ranking w „oczach” google. Do innych czynników (jest ich około 200!), na które trzeba zwrócić uwagę należą:
- liczba lat rejestracji domeny w przyszłość. Im więcej lat lat dana domena ma opłacone w przyszłość, tym lepiej. to ujawnia google twoje poważne zamiary co do tej strony.
- historia domeny. Gdy kupujesz używaną stronę, sprawdź czy nie ma w jej przeszłości niejasnych okresów, czy nie była używana do celów pornograficznych, spamerskich itp. Przeszłość domeny sprawdzisz przeglądając jej historie na www.archive.org
- długość treści zamieszczanych na stronie
- kopiowana treść na tej samej stronie, bądź kopiowana z innych stron, (unikaj)
- optymalizacja zdjęć zamieszczanych na stronie. dodaj ich nazwę, alt tag, opis, (możesz z powodzeniem umieścić słowa kluczowe)
- częstotliwość dodawania świeżej treści (artykuły, podstrony)
- częstotliwość zmian dokonywanych na stronie, nawet zmiany w istniejących artykułach
- zbyt wiele linków wychodzących o statusie DoFollow (zamień na Nofollow) By zmienić link w tekście z dofollow
<a href="http://wordpress.org/" >wordpress!</a>na nofollow, dodaj w linku:
rel=”nofollow” by wyglądał tak:
<a href="http://wordpress.org/" rel="nofollow">wordpress!</a>
Od teraz, gdy Google widzi atrybut (rel = „nofollow”) na hiperłączach, te linki nie otrzymają żadnego kredytu, gdy Google ocenia witryny w wynikach wyszukiwania.
- liczba rożnego typu treści. Dodaj treść pisana, zdjęcia, filmy, pliki audio, pliki pdf
- liczba linków wewnętrznych łączących podstrony twojej strony
- etc.
Jak tworzyć linki wewnętrzne w twoim sklepie internetowym? Gdy publikujesz artykuł, w jego treści zamieść słowo kluczowe powiązane z treścią innego artykułu na stronie, bądź inna podstrona. Linki te powinny być dofollow. Są wysoko oceniane według google, pomagają tez robotom znaleźć treść twojej strony, odpowiednio jak zaklasyfikować i szybko zaindeksować.
Jak je tworzyć?
weźmy pod lupę ten fragment tekstu, który właśnie przeczytałeś.
zaznacz odpowiednia wybrana frazę, następnie kliknij w znajdującą się powyżej ikonę wyglądającą jak jedno oko łańcucha. Otworzy się okno linku, w którym wpisz adres URL, do ktorego chcesz by to zakreślone słowo linkowało.
Im więcej takich linków pomiędzy podstronami stworzysz, tym lepiej.
4. Narzędzia dla webmasterów
Połączenie strony z narzędziami Google Webmaster Tools, Bing Webmaster Tools
tworząc stronę, chcąc przyspieszyć jej indekację, „trawienie przez roboty nowej publikowanej treści, dobrze, połącz ją z Google Narzędziami dla Webmasterów oraz Bing Narzędziami dla Webmasterów.
Google Narzędzia dla Webmasterów
Bing Narzędzia dla Webmasterów
po otworzeniu stron Narzędzi, postępuj zgodnie z instrukcjami.
Długość artykułu w zależności dla kogo jest adresowany
Ja wyżej podaliśmy, nowa, oryginalna treść na stronie, w sklepie internetowym jest jednym z kluczowych kryteriów oceny strony przez google i jej pozycjonowania. Jak długie więc artykuły pisać? Jak się okazuje, nie ma jednej idealnej odpowiedzi. To wszystko zależy od niszy w której działasz, i od preferencji twoich odbiorców. Dobrze mieć na uwadze jednak dwa kryteria:
1. Publikuj różne rodzaje treści: tekst, zdjęcia, nagrania audio, wideo, pdf. Internet to zbieranina ludzi, jedni wolą czytać, inni oglądać wideo, lub słuchać nagrań audio. Roboty google natomiast uwielbiają konsumować wszystko. Im więcej, różnorodniej, tym lepiej dla pozycjonowania twojego sklepu www.
2. Długość artykułu. Jak podaje Neil Patel z bloga QuickSprout.com, długość artykułu zależy od tego czy publikujesz go dla niszy biznesowej, czy też konsumenckiej. W przypadku tej pierwszej, twoje artykuły najlepiej gdy wahać się będą pomiędzy 1500 do 5000 słów, w przypadku tej drugiej, super gdy będą krótsze, liczące najwyżej 2000 słów, idealnie poniżej 1000.
Poczytność / bounce rate / współczynnik odrzuceń / wpływ na google ranking
Przeglądając dane swojej strony na Google Analytics zwrócisz zapewne uwagę na pojawiające się dane dotyczace współczynnika odrzuceń. To zmienna określająca jaki procent osób opuszcza twoją stronę od razu z pierwszej otwartej strony, nie przechodząc do żadnych kolejnych.
Zmienna ta ma spore znaczenie dla pozycjonowania twojego sklepu www oraz sprzedaży poprzez internet. Za jej pomocą sprawdzisz jakość designu (im brzydszy wygląd strony, mniej logiczny, tym szybciej osoby chcą z niej umknąć), wzrost interakcji odwiedzających bądź malenie. Współczynnik ten jest jednym z około 200 sygnałów jakie google bierze pod uwagę oceniając jakość strony i pozycjonując ją w wyszukiwarkach.
By zmniejszyć współczynnik:
- kreuj treść jakiej poszukują internauci w twojej niszy
- zwiększ szybkość otwierania się podstron
Pamiętaj, współczynnik odrzuceń umożliwia google ustalenie jak bardzo twoja podstrona jest powiązana z określonym słowem kluczowym. Jeśli procent odrzuceń jest wysoki, oznacza to, że treść nie odpowiada na pytania internautów, i ranking twojej strony spada.
Niezwykle popularne niegdyś, w czasach dzikiego zachodu seo (do roku 2011), gdy dozwolone były wszystkie techniki, dziś znaczą w pozycjonowaniu mniej, ale wciąż się liczą. Wyznacznikiem ich siły jest jakość publikowanej treści, zdjęć, filmów, ich oglądalność, ilość linków i oczywiście wygląd „anchor text” (linku zakotwiczonego).
Do najważniejszych portali Web 2.0 należą
- wordpress.com
- blogger.com
- tumblr.com
- blog.com
Zarówno założenie na nich profilu jak i publikacja treści są bardzo proste i nie zajmują więcej niż pół godziny dla wprawnego marketera. Zwróć uwagę, by tworząc profil dodać link URL do swojego sklepu. Cała sprawa zawiera się w tym, czy publikowana na nich treść jest oryginalna, powiązana z niszą twojej strony i jak wyglądają linki którymi łączysz owe artykuły ze swoją stroną. W publikowanym artykule, zawrzyj nie więcej niż 3 linki do swojego sklepu, prowadzące do znajdującego się w nim artykułu, landing page’ow.
Komentarze na innych blogach w niszy Twojego bloga
Komentowanie artykułów na blogach spokrewnionych z twoim blogiem tematem, niszą, jest nie lada przyjemnością. Nie tylko poznajesz innych blogerów, nawiązujesz znajomości, poznajesz nową wiedzę, ale i sprawiasz, że właściciele owych blogów odwiedzą twoją stronę, a gdy zostawisz ciekawy komentarz, również inni czytelnicy przejdą do ciebie po twoim linku.
Jakie ma to przełożenie na pozycjonowanie twojej strony, sklepu internetowego?
Pośrednie, ponieważ większość linków jakie tworzysz komentując, wpisując adres swojej strony url, jest o atrybucie nofollow, co oznacza, że Google takiego linku nie rozpoznaje, nie widzi połączenia twojej strony z inną. Jednak, fakt, że zwiększa się oglądalność twojej strony, maleje współczynnik odrzuceń gdy czytelnicy przechodzą z jednej strony na druga, wpływa korzystnie na ocenę twojej strony pod katem pozycjonowania przez roboty google.
Im więcej odwiedzin z różnych źródeł powiązanych tematem z twoim blogiem, tym lepiej dla przyszłości twojej strony.
Jak znaleźć interesujące blogi?
W oknie wyszukiwarki wpisz w cudzysłowiu ważne dla niszy twojego bloga, sklepu internetowego słowo kluczowe. Możesz po cudzysłowiu dodać również słowo „blog” jednak już bez cudzysłowia. Wybierz blogi z interesującą treścią, z obecnymi już komentarzami.
Guest posts – Artykuły gościnne
Gdy budujesz markę swojej firmy, możesz szybko zwiększyć jej rozpoznawalność gdy zaczniesz publikować artykuły gościnne na znaczących blogach w twojej niszy. To technika znana i stosowana w internecie od dawna, na rynkach angielskojęzycznych znacznie częściej niż na rynku polskojęzycznym.
Publikując artykuł gościnny na dobrym blogu, otwierasz wrota do czytelników tego bloga. Sile tego działania można porównać ze zdjęciami z gwiazdami filmowymi, biznesmenami, etc. zawsze odrobinę ich sławy spływa i na osobę stojącą obok. Podobnie jest z artykułami gościnnymi.
By wyszukać blog oferujący publikacje tego rodzaju wpisów, możesz w oknie wyszukiwarki wpisać:
„słowo kluczowe” (wpisz słowo ważne dla twojej niszy)+ „artykuł gościnny„
bądź po prostu
„słowo kluczowe” (wpisz słowo ważne dla twojej niszy) i skontaktuj się z autorami strony pytając o możliwość publikacji treści.
możesz przeglądnąć fora zawierające wpisy z twojego sektora rynku, jak na przykład forum
www.forum.optymalizacja.com dla działu marketingu w internecie.
Wybierając stronę do publikacji twojego wpisu gościnnego, sprawdź jej przeszłość korzystając z serwisu archive.org
Przeglądnij również obecną sytuację strony pod względem rankingu światowego, linków, wzrostu bądź malenia ruchu do strony i innych kryteriów korzystając z serwisu similarweb.com
do innych ciekawych narzędzi należą
Open site explorer, które również poda ci autorytet domeny, strony, liczbę linków.
Publikując artykuł gościnny na blogu, otrzymasz możliwość dołączenia linku do swojego sklepu/strony, krótkiego opisu swojej osoby.Dziś w roku 2015 pozycjonowanie sklepów internetowych, stron www jest oparte o prostsze zasady niż niegdysiejsze seo. Google preferuje czystą grę, bez oszukiwania wyników, budowania fałszywych linków. Liczy się jakość, nie ilość, oraz przede wszystkim: systematyczność.